Mity na temat SEO
Matt Cutts, szef działu antyspamowego Google, został zapytany na forum Google Webmasters o największe mity na temat SEO, które przewijają się w opiniach pozycjonerów na blogach, w serwisach i konferencjach branżowych.
Cutts udzielił odpowiedzi w formie nagrania wideo, na pierwszym miejscu wymieniając pogląd, jakoby zakup reklamy w Google wpływał korzystnie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Zdaniem Cuttsa niektórzy wyznają też pogląd przeciwstawny – niekorzystanie z płatnych reklam sprawia, że serwis trafia na wyższe pozycje w SERP.
Kolejnym przesądem na temat Google, w opinii Cuttsa, jest przekonanie, że Google wprowadza zmiany algorytmu po to, by zwiększyć sprzedaż reklam. Oczywiście przedstawiciel wyszukiwarki wykpiwa takie mniemanie jako „teorię spiskową”, twierdząc, że zmiany algorytmu oparte są na innym założeniu. Mianowicie Google chce dostarczyć usługi jak najlepszej jakości, by utrzymać przy sobie klientów. Jak twierdzi Cutts, jeśli internauci otrzymują naprawdę dobre wyniki w odpowiedzi na swoje zapytania – są zadowoleni i chętnie wracają do tej a nie innej wyszukiwarki. Szef działu antyspamowego podkreśla, że zakup reklamy w Google nie pomoże ani nie zaszkodzi serwisowi z punktu widzenia algorytmu – to kwestia odrębna od organicznej pozycji witryny w SERP.
Podsumowując wypowiedź, Cutts doradza by nie ulegać myśleniu grupowemu i rozmaitym „odkryciom” na temat działania mechanizmu wyszukiwarki. Po pierwsze dlatego, że mogą one być błędne, a po drugie dlatego, że ich skuteczność może być krótkotrwała, a długofalowe następstwa korzystania z nich niewarte doraźnych zysków. Przykładem korzystanie z systemów wymiany linków czy guest bloggingu, czyli gościnnych notek na cudzych blogach w zamian za link do swojej strony.
Interesujące, „autorskie” podsumowanie priorytetów wynikających z wypowiedzi Cuttsa zamieścił w komentarzu na forum OnlineDomain.com użytkownik o nicku Domenclature.com:
1. Rób swoje
2. Rób to dobrze
3. Nie podlizuj się Google
4. Unikaj myślenia grupowego
5. Bądź innowacyjny
A oto wystąpienie Cuttsa
Tagi: Google, guest blogging, Matt Cutts, SWL
Komentarze ( 3 )
Czym możesz się podzielić?