Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google wycofuje reklamy linkowe. „Responsywne reklamy display są równie dobre”

Google wycofuje reklamy linkowe. „Responsywne reklamy display są równie dobre”

Google poinformował użytkowników systemu AdSense o wycofaniu z oferty reklam linkowych (link ads). Zgodnie z komunikatem firma ograniczy się do „responsywnych reklam displayowych”.

Wiadomość na ten temat została przekazana użytkownikom systemu AdSense. W komunikacie Google można przeczytać:

„Nasze eksperymenty wykazały, że w przypadku znaczącej większości wydawców responsywne reklamy displayowe dają równie dobre rezultaty, co reklamy linkowe. Nieustannie optymalizujemy responsywne reklamy displayowe, w celu maksymalizacji ich skuteczności.”

Osobna wiadomość została zamieszczona na stronie supportu Google. Firma informuje w niej o chęci „modernizacji dostępnych formatów reklamowych w oparciu o informacje zwrotne od użytkowników, wydawców i reklamodawców”. W przyszłości Google zamierza skupić się na rozwoju innych formatów reklamowych.

Link ads to format reklamowy, który pozwala na wyświetlanie słów kluczowych. Po kliknięciu w taką reklamę użytkownik przekierowywany jest na stronę Google z reklamami powiązanymi z danymi frazami. Reklamy linkowe prezentują listę tematów pokrewnych treściom zamieszonym na danej stronie i są zorientowane na kwestie potencjalnie interesujące dla odwiedzających witrynę.

Tego typu reklamy są dostępne w kilku ustalonych formatach. Ich zaletą jest to, że można je zmieścić na niewielkiej powierzchni. Oto przykład wyglądu jednej z takich reklam.

Źródło: DomainNameWire.com

Według informacji na stronie Google zmiany nastąpią 10 marca 2021 r. Wówczas nie będzie już możliwe tworzenie jednostek reklamowych w formacie link ad. W miejsce tego typu reklam emitowane będą responsywne reklamy displayowe po konwersji do nowego formatu, który otrzyma etykietę „[poprzednio jednostka reklamy linkowej]”, dodaną do końca nazwy jednostki reklamowej. W niektórych przypadkach reklamę linkową może zastąpić czysta powierzchnia – innymi słowy: reklama nie będzie emitowana.

Użytkownikom korzystającym dotychczas z reklam linkowych Google sugeruje wybór innych opcji, takich jak:

Zmiany wprowadzane od marca przyszłego roku to kolejny etap działań „modernizacyjnych” w obrębie Google Ads, polegających na marginalizacji reklam tekstowych i upowszechnianiu reklam typu display.

Tagi: , , , , , , , ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?