Google wycofuje reklamy linkowe. „Responsywne reklamy display są równie dobre”
Google poinformował użytkowników systemu AdSense o wycofaniu z oferty reklam linkowych (link ads). Zgodnie z komunikatem firma ograniczy się do „responsywnych reklam displayowych”.
Wiadomość na ten temat została przekazana użytkownikom systemu AdSense. W komunikacie Google można przeczytać:
„Nasze eksperymenty wykazały, że w przypadku znaczącej większości wydawców responsywne reklamy displayowe dają równie dobre rezultaty, co reklamy linkowe. Nieustannie optymalizujemy responsywne reklamy displayowe, w celu maksymalizacji ich skuteczności.”
Osobna wiadomość została zamieszczona na stronie supportu Google. Firma informuje w niej o chęci „modernizacji dostępnych formatów reklamowych w oparciu o informacje zwrotne od użytkowników, wydawców i reklamodawców”. W przyszłości Google zamierza skupić się na rozwoju innych formatów reklamowych.
Link ads to format reklamowy, który pozwala na wyświetlanie słów kluczowych. Po kliknięciu w taką reklamę użytkownik przekierowywany jest na stronę Google z reklamami powiązanymi z danymi frazami. Reklamy linkowe prezentują listę tematów pokrewnych treściom zamieszonym na danej stronie i są zorientowane na kwestie potencjalnie interesujące dla odwiedzających witrynę.
Tego typu reklamy są dostępne w kilku ustalonych formatach. Ich zaletą jest to, że można je zmieścić na niewielkiej powierzchni. Oto przykład wyglądu jednej z takich reklam.

Źródło: DomainNameWire.com
Według informacji na stronie Google zmiany nastąpią 10 marca 2021 r. Wówczas nie będzie już możliwe tworzenie jednostek reklamowych w formacie link ad. W miejsce tego typu reklam emitowane będą responsywne reklamy displayowe po konwersji do nowego formatu, który otrzyma etykietę „[poprzednio jednostka reklamy linkowej]”, dodaną do końca nazwy jednostki reklamowej. W niektórych przypadkach reklamę linkową może zastąpić czysta powierzchnia – innymi słowy: reklama nie będzie emitowana.
Użytkownikom korzystającym dotychczas z reklam linkowych Google sugeruje wybór innych opcji, takich jak:
- reklamy automatyczne,
- reklamy displayowe,
- reklamy natywne,
- jednostki z dopasowaną treścią.
Zmiany wprowadzane od marca przyszłego roku to kolejny etap działań „modernizacyjnych” w obrębie Google Ads, polegających na marginalizacji reklam tekstowych i upowszechnianiu reklam typu display.
Tagi: AdSense, display ads, Google Ads, Google AdSense, jednostki z dopasowaną treścią, link ads, reklamy display, reklamy linkowe, reklamy natywne
Komentarz ( 1 )
Czym możesz się podzielić?