Czy domaining wciąż będzie istniał za 10 lat?
Współcześnie domaining wygląda inaczej niż dziesięć, a tym bardziej dwadzieścia lat temu. Czy za kolejną dekadę ten model biznesowy wciąż będzie przynosił zysk i przyciągał nowych „adeptów”?
Taką kwestię poruszył serwis TheDomains.com, stawiając swoim czytelnikom pytanie „Do you believe domaining will still be a viable business in 2027?”, czyli – czy domaining wciąż będzie dochodowym sposobem na zarabianie pieniędzy.
Pytanie jest o tyle zasadne, że rynek adresów ewoluuje, a w ostatnich latach zmiany w tej branży zachodzą coraz bardziej dynamicznie. Dotyczą one sposobów i obszarów zarabiania pieniędzy, a także stopy zwrotu. Choć fundament biznesu domenowego, jak zresztą każdego innego biznesu, jest wciąż ten sam: pozyskać taniej, sprzedać drożej, to jednak konkretne pomysły na inwestycje i monetyzację bywają inne niż te sprzed dekady. Kolejne lata mogą przynieść w tym zakresie dalsze zmiany, które jednak trudno przewidzieć. Również ze względu na ogólny postęp technologiczny, który obfituje nowymi rozwiązaniami w dziedzinie e-biznesu i całej gospodarki.
Zdaniem czytelników TheDomains, wśród których większość to – jak można się domyślać – przedstawiciele branży, w 2027 na domenach wciąż będzie można zarobić. Tak przynajmniej twierdzi większość respondentów. Optymiści są w przewadze, jednak grono pesymistów nie jest wcale takie nieliczne i sięga jednej trzeciej ankietowanych. Oto, jak czytelnicy TheDomains.com odpowiedzieli na pytanie: „Do you believe domaining will still be a viable business in 2027?”
Tagi: przyszłość domainingu, sondaż, TheDomains
Komentarze ( 2 )
Czym możesz się podzielić?