Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Najdrożej sprzedane domeny .info

Najdrożej sprzedane domeny .info

Domena .info czasy świetności ma już za sobą? Niekoniecznie. Do dwóch całkiem wysokich sprzedaży nazw z tą końcówką doszło w tym roku. Jedna z nich trafiła na trzecie miejsce rankingu.

Niedawno serwis Most Expensive List postanowił zwrócić uwagę na domenę .info i opublikował zestawienie najdrożej sprzedanych nazw z tą końcówką. Po porównaniu z listami sprzedażowymi DNJourna.com ranking okazał się jednak niekompletny – w istocie bowiem domena .info wypada na listach sprzedażowych znacznie lepiej.

By jednak w pełni ocenić aktualną kondycję końcówki i jej wartość na rynku wtórnym, należy porównać niedawne sprzedaże z tymi z lat minionych. Dlatego w niniejszym zestawieniu transakcjom przypisaliśmy również rok sprzedaży.

Okazuje się, że najwięcej domen .info zmieniło właściciela za wysokie stawki w roku 2007. Wówczas doszło również do najwyższej ujawnionej sprzedaży adresu .info w historii. Chodzi o nazwę Sex.info, która „zarobiła” 202 tys. dolarów. Domena z drugiego miejsca stawki, Travel.info, także została sprzedana w 2007 roku. W tym przypadku kwota była mniej więcej o połowę mniejsza. To jedyne sześciocyfrowe transakcje .info, które trafiły do oficjalnych rankingów. W sumie aż osiem adresów z pierwszej dwudziestki zostało sprzedanych w 2007 r.

Nie oznacza to jednak, że czas domen .info minął bezpowrotnie. Od roku 2009 pozycja tej końcówki na rynku wtórnym faktycznie zaczęła słabnąć. W latach 2012–2013 nie doszło do żadnej sprzedaży adresu .info za kwotę co najmniej 24 tys. dolarów, która wieńczy poniższy ranking. Jednak w 2015 r. nastąpiło wyraźne odbicie – dwie domeny .info znalazły nabywców za stosunkowo wysokie kwoty. Car.info, sprzedana za 76 tys. dolarów trafiła na wysokie, trzecie miejsce stawki. Z kolei za Slots.com zapłacono 30 tys. dolarów, co plasuje ten adres na dwunastym miejscu zestawienia.

Paradoksalnie, wydaje się, że na wartość rozszerzenia .info może korzystnie wpłynąć program nTLD. Dzięki niemu końcówki alternatywne w stosunku do .com i ccTLD mogą  bowiem przestać być postrzegane jako domeny gorszego sortu, a nawet zyskać na wartości w porównaniu z innymi rozszerzeniami nTLD, które często są długie i skomplikowane.

Być może zatem warto odświeżyć zainteresowanie starymi domenami generycznymi i poszukać wśród nich okazji inwestycyjnych?

A oto dwadzieścia największych ujawnionych sprzedaży adresów .info

1. Sex.info 202 000 dolarów 2007
2. Travel.info 116 000 dolarów 2007
3. Car.info 76 000 dolarów 2015
3. NewYork.info 70 000 dolarów 2007
4. Manicufre.info 46 217 dolarów 2008
5. Free.info 42 000 dolarów 2007
6. Chinese.info 37 111 dolarów 2007
7. Credit.info 36 000 dolarów 2006
8. Casino.info 35 127 dolarów 2006
9. Christian.info 35 000 dolarów 2007
9. Dubai.info 35 000 dolarów 2009
10. CEO.info 32 500 dolarów 2008
11. Hoteless.info 30 789 dolarów 2008
12. Science.info 30 000 dolarów 2007
12. Slots.info 30 000 dolarów 2015
13. Geld.info 29 885 dolarów 2011
14. Strom.info 29 610 dolarów 2008
15. Camping.info 28 100 dolarów 2006
16. CreditCard.info 25 500 dolarów 2007
16. WallStreet.info 25 500 dolarów 2008
17. Adware.info 25 350 dolarów 2008
18. Medicine.info 25 000 dolarów 2005
19. Movie.info 24 626 dolarów 2014
20. PaydayLoans.info 24 000 dolarów 2010

Źródło: http://www.dnjournal.com/archive/domainsales-archive.htm

Tagi: ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?