Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Premium.pl podnosi ceny odnowień

Premium.pl podnosi ceny odnowień

Serwis Premium.pl podniósł dziś ceny odnowień domen w cenniku detalicznym. Obecnie za przedłużenie nazwy trzeba zapłacić 72,57 zł, wcześniej stawka wynosiła 61,5 zł.

Podwyżka dotyczy jednak wyłącznie klientów detalicznych, czyli tych, którzy utrzymują w Premium.pl do 19 domen. Ceny hurtowe brutto za przedłużenie domeny w Premium.pl kształtują się następująco:
– w przypadku utrzymywania od 20 do 49 domen w Premium.pl – 59,04 zł
– w przypadku utrzymywania od 50 do 99 domen w Premium.pl – 56,58 zł
– w przypadku utrzymywania od 100 do 199 domen w Premium.pl – 54,12 zł
– w przypadku utrzymywania od 200 do 499 domen w Premium.pl – 51,66 zł
– w przypadku utrzymywania od 500 domen w Premium.pl – 50,43 zł

Poniżej porównanie cen odnowień domen w Premium.pl i Aftermarket.pl (stawki w PLN)

Liczba domen Premium.pl Aftermarket.pl
1–4 72.57 59.95
5+ 72.57 57.95
10+ 72.57 54.95
20+ 59.04 50.95
50+ 56.58 46.95
100+ 54.12 44.45
200+ 51.66 41.95
500+ 50.43 40.95
1000+ 50.43 39.95

Jak widać, w cenniku detalicznym przedłużenie domeny w serwisie Aftermarket.pl jest tańsze nawet o 17,5 zł niż w serwisie Premium.pl.

Tagi:

Komentarze ( 11 )

Czym możesz się podzielić?

  1. DOMAINER 3 czerwca 2014 Odpowiedz

    a łyżka na to – niemożliwe!

  2. pb 3 czerwca 2014 Odpowiedz

    Dla zainteresowanych, porównanie cen *netto*:

    premium.pl / aftermarket.pl
    detal: 59,00 / 59,95
    20+: 48,00 / 50,95
    50+: 46,00 /46,95
    100+: 44,00 / 44,45
    200+: 42,00 / 41,95
    500+: 41,00 / 40,95
    1000+: 40,00 / 39,95

    Różnica wymieniona w artykule bierze się stąd, że premium.pl, jako firma polska, dolicza do cen 23% VAT i odprowadza go do urzędu skarbowego, zaś AfterMarket wystawia faktury jako firma Amerykańska, przerzucając obowiązek odprowadzenia VAT na klienta.

    • Przemysław Ćwik Przemysław Ćwik 3 czerwca 2014 Odpowiedz

      Z tym, że „Od 1 grudnia 2008 r. jeżeli osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, posiadająca stałe miejsce zamieszkania na terytorium kraju, nabywa usługi od kontrahenta zagranicznego, to nie ma ona obowiązku rozliczania VAT z tytułu importu usług. VAT powinien rozliczyć usługodawca. ”
      http://www.porady.egospodarka.pl/VAT/10112-Import-uslugi-z-USA-na-prywatne-cele.html?sortuj=data-dodania

    • Piotr 4 czerwca 2014 Odpowiedz

      dokładnie jest tak jak napisał kolega wyżej, rzeczywiste różnice są kosmetczyne.
      Nie wiem czemu tak „sprytnie” to porównują brutto z netto.
      Premium dolicza VAT do ceny.
      W AM, dokładnie ten sam podatek trzeba także doliczyć, bo firma/klient i tak musi go zapłacić – na pewno jest to bardziej uciazliwe.

  3. pb 3 czerwca 2014 Odpowiedz

    Artykuł 17. ust. 1 pkt 4 *aktualnej* ustawy o VAT mówi, że „Podatnikami są (…) osoby fizyczne (…) będące usługobiorcami usług świadczonych przez podatników nieposiadających siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju”

    Dalej w ust. 2 czytamy „W przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.”

    Innymi słowy: skoro *podatnikiem VAT* przy nabyciu usług od firmy z USA jest osoba fizyczna dokonująca nabycia, oraz usługodawca *nie rozlicza* należnego podatku, to tym samym obowiązek podatkowy spoczywa na podatniku, czyli kliencie.

    Dla pewności zajrzyjmy jeszcze do powiązanego art. 2 ust. 9 wyjaśniąjącego czym jest import usług: „rozumie się przez to świadczenie usług, z tytułu wykonania których podatnikiem jest usługobiorca, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4;” – wszystko się zgadza. I jeszcze art. 28b ust. 1 „Miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę działalności gospodarczej”

    A więc klient AfterMarket będący osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania na terytorium RP, dokonuje importu usług i z tego tytułu zobowiązany jest do zapłaty VAT.

  4. pb 3 czerwca 2014 Odpowiedz

    Przepraszam, art. 28b odnosi się już do przedsiębiorców, z rozpędu go dodałem. Nie zmienia to jednak faktu, że podatnikiem w imporcie usług (nabyciu od podmiotu posiadającego siedzibę poza terytorium UE) jest usługobiorca.

  5. Piotr 3 czerwca 2014 Odpowiedz

    Dla rzetelności artykułu powinna być chociażby wzmianka o VAT, bo takie porównywanie nie ma sensu bez tego dopisku. To wg mnie co najmniej nieuczciwa konkurencja.

    • Przemysław Ćwik Przemysław Ćwik 3 czerwca 2014 Odpowiedz

      Dlaczego nieuczciwa konkurencja? Są podane faktyczne ceny, jakie muszą płacić klienci obu firm. W przypadku Aftermarket.pl VAT nie trzeba płacić, koszty wyglądają tak, jak w cenniku na stronie serwisu. Jeśli ktoś ma odmienną interpretację tej sprawy, może się wypowiedzieć na forum w komentarzach – nie cenzurujemy.

      • Piotr 4 czerwca 2014 Odpowiedz

        Dla mnie rzetelne byłoby porównanie cen netto, to by odpowiadało rzeczywistości i nie wchodziło w kwestie podatkowe.

  6. e 3 czerwca 2014 Odpowiedz

    W AM jest możliwość otrzymywania polskiej f-ry VAT, z tym, że nie wiem, jak wówczas kształtują się ceny. Czy do powyższych dodawany jest VAT, czy powyższe to wówczas kwoty brutto?

  7. Max 18 września 2014 Odpowiedz

    Właśnie jestem w trakcie przenoszenia domen z premium.pl do OVH – cena od 1 domeny jest taka, jak w premium.pl powyżej 500. 😉

Tutaj możesz komentować