Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google uruchomił indeksowanie mobile-first. Czy są powody do obaw?

Google uruchomił indeksowanie mobile-first. Czy są powody do obaw?

Administratorzy nieresponsywnych stron internetowych powinni pomyśleć o wdrożeniu zmian. Google uruchomił indeksowanie mobile-first, które preferuje mobilne wersje witryn.

Od kilku lat większość ruchu w internecie generowana jest przez urządzenia mobilne. To zrozumiałe w sytuacji, gdy niemal każdy nosi w kieszeni smartfon. Laptopy nie odchodzą wprawdzie do lamusa, ale statystycznie rzecz biorąc korzystamy z nich rzadziej niż z telefonów. Tym bardziej że wielu mieszkańców krajów rozwijających się nie może sobie pozwolić na „peceta”. Ta prawidłowość została oczywiście dostrzeżona przez Google, który dostosowuje swoje algorytmy do zmieniających się standardów. Koncern z Mountain View opublikował na swojej witrynie informację o zmianach w sposobie indeksowania stron internetowych.

Gigant wprowadza indeksowanie mobile-first. Polega ono na tym, że w sytuacji, gdy strona dostępna jest w wariantach dla urządzeń desktopowych i mobilnych, boty Google’a crawlują i indeksują taką stronę z urządzeń mobilnych. Dotyczy to zarówno stron responsywnych, rozpoznających urządzenie wysyłające zapytanie do serwera, jak i stron, w których treści zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych znajdują się pod osobnym URL-em. W tym przypadku brane pod uwagę będą warianty URL-e z wersją mobilną.

Teoretycznie nie ma powodu do paniki. Strony zaprojektowane wyłącznie pod desktopy nie będą oczywiście wycinane przez Google. Jednak są one często nieprzyjazne dla urządzeń mobilnych, przez co mogą tracić ruch i wypadać gorzej w wynikach wyszukiwania prezentowanych na smartfonach czy tabletach. To oczywiście wiadomo od dawna. Jednak kolejny „promobilny” ruch ze strony Google powinien przypomnieć administratorom witryn o potrzebie ich dostosowania do urządzeń mobilnych. Nie wiadomo bowiem, czy kolejne posunięcia ze strony giganta z Mountain View nie okażą się dyskryminujące dla stron „desktop-only”.

Dobra wiadomość jest taka, że osoby korzystające do tworzenia stron z najpopularniejszego obecnie systemu zarządzania treścią, jakim jest WordPress, nie mają powodów do niepokoju. Praktycznie każdy dostępny obecnie motyw tego CMS-a jest responsywny i przyjazny dla urządzeń mobilnych.

Tagi: , , , ,

Komentarze ( 3 )

Czym możesz się podzielić?