Ponad połowa internautów nie odróżnia reklam od wyników organicznych w Google
55 proc. internautów nie jest w stanie odróżnić reklam wyświetlanych w SERP od wyników organicznych. Nawet w młodszych grupach wiekowych odsetek ten zbliżony jest do 50 proc.
Serwis Clickz.com przytoczył badania opublikowane w kwietniowym raporcie Ofcom, brytyjskiego regulatora rynku komunikacji elektronicznej, uzupełniając je o nowsze dane uzyskane przez brytyjską firmę Varn, działającą w branży SEO. Zgodnie z wynikami Ofcom, 49 proc. brytyjskich internautów nie jest w stanie odróżnić płatnych wyników na stronach wyszukiwania Google (SERP) od wyników organicznych. Według niedawnego badania Varn, odsetek ten jest nawet wyższy i sięga 55 proc. Grupa badawcza raportu Ofcom stanowiła ponad 1,3 tys. osób, a Varn uwzględnił wypowiedzi około tysiąca internautów.
Specjaliści Varn zapytali również internautów o stosunek do płatnych treści. Okazało się, że ok. 10 proc. respondentów nie unika ich i klika w nie, podobnie jak w wyniki organiczne. Wynik ten był niższy dla starszych grup wiekowych. Ok. 37. ankietowanych odpowiedziało, że potrafi zidentyfikować reklamy i nie wchodzi na nie.
Źródło: Clickz.com
A oto, jak wyniki rozkładają się w zależności od wieku. Jak widać, nawet w przedziale wiekowym 25–34, obejmującym osoby stosunkowo najbardziej świadomie korzystające z internetu, odsetek userów nierozróżniających treści organicznych od płatnych jest bardzo wysoki.
Clickz.com publikuje również ciekawą grafikę przedstawiającą historię sposobów oznaczania treści reklamowych w SERP przez Google.
Tagi: Clickz.com, Google, Ofcom, płatne reklamy, Varn
Komentarze ( 3 )
Czym możesz się podzielić?