Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Firma zrezygnowała z adresu .com i kupiła nazwę w .xyz za 5,7 tys. dolarów

Firma zrezygnowała z adresu .com i kupiła nazwę w .xyz za 5,7 tys. dolarów

Na rynku domen robi się coraz ciekawiej. Amerykańska firma Engage zrezygnowała z nazwy w domenie .com, by przenieść się pod adres z końcówką .xyz. Rebranding kosztował ją 5,7 tys. dolarów – a przynajmniej taką kwotę zapłaciła za domenę Engage.xyz.

Działająca w branży hostingowej spółka Engage jest częścią większego podmiotu o nazwie INHS. Z początku firma prowadziła swój serwis w subdomenie, korzystając z nazwy macierzystej firmy: Engage.inhs.org. Taki adres utrudniał jednak samodzielny rozwój, więc Engage zdecydowała się na migrację do rozszerzenia .com. Tu pojawił się oczywiście problem z dostępnością nazwy, dlatego firma postanowiła zmodyfikować brand i wybrała adres ThinkEngage.com. Do rebrandingu doszło w marcu br., ale szybko okazało się, że na rynku dostępne są rozwiązania ciekawsze niż „sztukowanie” brandu, byle tylko dostać adres .com.

Obecnie Engage może nazywać się po prostu Engage – tyle że w rozszerzeniu .xyz. Za nową tożsamość spółka zdecydowała się zapłacić 5,7 tys. dolarów, co – zważywszy na obszar jej działalności – nie wydaje się kłopotliwą kwotą . Czy to dobre posunięcie? Jak w przypadku wielu podobnych eksperymentów, na odpowiedź trzeba będzie po prostu poczekać.

To jednak nie jedyny przypadek migracji z .com do .xyz w ostatnim czasie. Domenę zmieniła również izraelska firma Tempdrop, dotychczas korzystająca z końcówki .com. Ponieważ dywiz nie służy urodzie brandu (choć Niemcy zdają się uważać inaczej), Izraelczycy zdecydowali się na przeprowadzkę do nowej domeny i porzucenie uciążliwej „kreseczki”.

Od czasu utworzenia przez Google spółki ABC.xyz o „alfabetycznej” domenie jest coraz głośniej. Końcówka .xyz zajmuje pierwsze miejsce w rankingu nTLD, mając ponad dwukrotną przewagę nad drugim rozszerzeniem w stawce. Domeną interesują się nie tylko startupy, ale także domainerzy, szukający nowych obszarów inwestycji, które oferują okazje niedostępne w rozszerzeniach ccTLD, niewspominając o dawno „przeczesanym” dotcomie.

Tagi: , , , ,

Komentarze ( 5 )

Czym możesz się podzielić?