Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Ponad połowa domainerów nie sprzedała ani jednej nowej domeny

Ponad połowa domainerów nie sprzedała ani jednej nowej domeny

Blisko 35 proc. domainerów deklaruje, że nie sprzedało ani jednej nazwy z końcówką nTLD. Prawie jedna czwarta inwestorów w ogóle takich nie posiada. Są jednak i tacy, którzy nieźle sobie radzą na rynku nowych końcówek.

Dane pochodzą z sondażu przeprowadzonego na łamach Robbiesblog.com. Wynika z niego, że prawie 60 proc. domainerów nie miała do czynienia z nowymi domenami lub nie odniosła żadnych sukcesów w tym segmencie rynku. Pozostałym udało się sprzedać kilka lub kilkanaście nowych domen. Najwięcej odpowiedzi na „tak” było w kategorii 15+, żaden z respondentów nie zadeklarował sprzedaży w przedziale 5–10 nazw w rozszerzeniu nTLD.

Wyniki nowego sondażu są jednak lepsze niż ankiety przeprowadzonej pięć lat wcześniej. Wówczas odsetek domainerów deklarujących udane transakcje był niższy, a ci, którzy albo nie sprzedali żadnej nowej domeny, albo żadnej nie posiadali stanowili prawie 80 proc. respondentów.

Wniosek? Rynek wtórny nTLD rośnie, ale wolno.

Tagi: ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?