Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Tchibo „nie dopilnowało” adresu Kawa.pl. Przejął go domainer

Tchibo „nie dopilnowało” adresu Kawa.pl. Przejął go domainer

Należąca do marki Tchibo domena Kawa.pl nie została przedłużona. Przejął ją domainer Bartek Usydus, który poinformował o tym fakcie na swoim koncie na Facebooku. To jeden z najbardziej spektakularnych przypadków przechwycenia nazwy z końcówką .pl.

Kawa.pl to bez wątpienia adres premium. Wyszukiwarka Google.pl w odpowiedzi na ten termin wyświetla 29 600 000 wyników. Wzrosty w branży kawowej widać gołym okiem: w polskich miastach kawiarnie wyrastają jak grzyby po deszczu. W tej sytuacji przechwycenie adresu Kawa.pl – i to od dużej marki, która powinna świadomie zarządzać swoimi aktywami – to niemal jak trafienie szóstki w totka. A jednak ta sztuka udała się polskiemu domainerowi – Bartkowi Usydusowi.

kawapl

Inwestor pochwalił się zdobyczą w poście na swoim koncie na Facebooku. W mgnieniu oka „zgarnął” kilkadziesiąt like’ów i gratulacji. – Opcję na domenę Kawa.pl odkupiłem w 2010 r. Niestety nie mogę podać ceny transakcji, tym bardziej że był to zakup pakietowy, obejmujący kilkanaście nazw – mówi nam Usydus. Dodaje też, że adres należał do Tchibo ponad dziesięć lat.

Jak wynika z wpisu whois, domena domena trafiła na konto nowego abonenta 11 stycznia o godzinie 15:45. Dwie godziny później została na nią utworzona opcja.

opcjakawa

Jednak obecny posiadacz adresu najprawdopodobniej nie popełni tego samego błędu, który kosztował znaną markę utratę nazwy wartej co najmniej kilkaset tysięcy złotych. Dla potwierdzenia, że domena faktycznie należała do Tchibo, wklejamy snapshot z archiwum internetowego.

prtscrkawa

Tagi: , , ,

Komentarze ( 15 )

Czym możesz się podzielić?