Bartłomiej Juszczyk wyjaśnia wyjaśnia przyczyny „wpadki” 2be.pl
Bartłomiej Juszczyk, dyrektor zarządzający Grupy Adweb, do której należy marka 2be.pl, w wypowiedzi dla RynekDomen.pl wyjaśnia przyczyny ostatnich problemów firmy z infrastrukturą serwerową.
Przypomnijmy, 27 lutego firma hostingowo-rejestracyjna 2be.pl poinformowała o włamaniu do jej infrastruktury serwerowej. Dostęp do swoich kont straciło kilka tysięcy klientów firmy. Wczoraj firma na swojej stronie zamieściła informację o przetransportowaniu serwerów z Warszawy do Krakowa, gdzie znajduje się jej siedziba. Rejestrator zdołał też uruchomić pocztę elektroniczną. Odbieranie e-maili możliwe jest za pośrednictwem programów pocztowych. Niestety, 2be.pl informuje też, że odzyskanie backupów aktualnych stron www hostowanych na serwerach firmy będzie niemal na pewno niemożliwe – „najbardziej prawdopodobne są stany z czerwca 2015 roku”.
A tak Bartłomiej Juszczyk w wypowiedzi dla RynekDomen.pl tłumaczy przyczyny awarii.
Bartłomiej Juszczyk, dyrektor zarządzający Grupy Adweb
W ostatnim czasie rozstaliśmy się z kluczowym administratorem, dlatego rozpocząłem poszukiwania nowego. W tym czasie niestety pojawiły się się pierwsze problemy z serwerem – nadmiar spamu spowodował zablokowanie klientom możliwości korzystania z poczty. To był pierwszy problem, z którym sobie dość rychło poradziliśmy.
Drugi problem pojawił się ostatnio. Admini już byli. Nie jest on jednak kontynuacją poprzednich problemów. Ktoś – mamy podejrzenie kto, lecz do chwili wyjaśnienia sytuacji nie chcę nikogo wskazywać palcem – w środku nocy sformatował nasze dyski. „Wyrzucił w kosmos” nie tylko nasze systemy, ale również pocztę i strony klientów. Rozpoczęliśmy żmudny proces przywracania usług, a równolegle rozpoczęła swoją pracę prokuratura. W tym czasie udało się przywrócić część systemów wewnętrznych, pocztę klientów, a obecnie pracujemy nad przywróceniem stron www.
Suma summarum, złośliwy atak, którego byliśmy ofiarą, spowodował nie tylko olbrzymie kłopoty i koszty dla firmy, ale również szereg problemów dla klientów. Na szczęście zdecydowana większość z nich wykazała się cierpliwością, kibicując nam, jak również przekazując szereg słów poparcia. W tym momencie powoli zmierzamy do finiszu przywrócenia klientom wszystkich usług, zaś prokurator kontynuuje swoje działania, mające ukarać żartownisia, który w taki sposób zabawiał się naszym kosztem.
Co do samej Grupy Adweb, chciałbym jedynie wszystkim przypomnieć, że to duża firma, w której usługi hostingowe stanowią jedynie fragment – jakkolwiek ważny – działalności. To firma reklamowa. Problem nie ma jednak wpływu na stabilność firmy i mimo ogromnych problemów praca w pozostałych naszych markach odbywała i odbywa się jak dotychczas. Nad przywróceniem usług w 2be.pl pracują natomiast specjaliści.
Tagi: 2BE.pl, Bartłomiej Juszczyk, Grupa Adweb, hosting
Komentarze ( 6 )
Czym możesz się podzielić?