Domena DailyMail.com sprzedana za ponad milion funtów!
Ponad milion funtów zapłacił dziennik „Daily Mail” za swój brand z globalną końcówką. Dotychczas brytyjska gazeta funkcjonowała pod adresem DailyMail.co.uk.
O transakcji doniósł „The Guardian”, podając jedynie orientacyjną kwotę transakcji – dokładna stawka nie została ujawniona. Zakup domeny z końcówką .com przez Daily Mail & General Trust, właściciela „Daily Mail”, związany jest z planem ekspansji brytyjskiego dziennika na inne rynki anglojęzyczne.
Jak podaje „The Guardian”, DailyMail.co.uk należy do najczęściej odwiedzanych serwisów niusowych w Wielkiej Brytanii z liczbą unikalnych użytkowników na poziomie 161 milionów miesięcznie. Jednak 70 proc. tego ruchu pochodzi spoza Wysp – z czego większość ze Stanów Zjednoczonych. – Rynek amerykański jest niezwykle ważny dla „Daily Mail”, podobnie jak dla innych międzynarodowych wydawców mediów elektronicznych, a domena .co.uk po prostu nie pomaga w zdobywaniu reklam na tamtejszym rynku – twierdzi anonimowe źródło cytowane przez TheGuardian.com. W ramach międzynarodowej ekspansji brytyjski dziennik nie tylko zakupił domenę z globalną końcówką, ale również powiększył swoją redakcję na terenie Stanów Zjednoczonych do 80 osób, a także wszedł na rynek australijski na początku tego roku.
W zeszłym roku „Daily Mail” zarobił 41 milionów funtów – o 4 mniej niż wynosiły założenia budżetowe. Jednak wynikające z ekspansji plany na rok bieżący są znacznie bardziej ambitne i zakładają dochód w wysokości ponad 60 milionów funtów, do czego wydatnie ma się przysłużyć domena DailyMail.com.
Adresem tym od 1996 r. rozporządzał amerykański dziennik „Charleston Daily Mail”, który aktualnie wciąż z niego korzysta. Na stronie głównej znajduje się list do czytelników z informacją o zmianie adresu. Po kilkunastu sekundach od wejścia na witrynę następuje automatyczne przekierowanie pod nowy adres pisma: CharlestonDailyMail.com.
„The Guardian” zwraca uwagę, że zmiana domeny, nawet z wykorzystaniem przekierowania, może przynieść serwisowi tymczasowy spadek ruchu. Podobnej niedogodności doświadczył także i ten dziennik, gdy w zeszłym roku zdecydował się na migrację z końcówki .co.uk do rozszerzenia .com. Jednak na znacznie większy „dołek” musi się przygotować serwis „Charleston Daily Mail”, który powiększył swój adres o dodatkowy wyraz, tworząc konstrukcję trudną do wpisania – szczególnie dla przeciętnego internetowego „leniwca”, który niekoniecznie jest ortograficznym orłem.
Co ciekawe Daily Mail & General Trust dysponuje adresem TheDailyMail.com, który przekierowuje na stronę w rozszerzeniu .co.uk. W tej sytuacji decyzja o zakupie adresu DailyMail.com pokazuje, jaką wartość ma „czysty” brand i odpowiadająca mu domena.
Tagi: .com, CharlestonDailyMail.com, Daily Mail & General Trust, DailyMail.co.uk, DailyMail.com, sprzedaże, TheGuardian.com
Komentarze ( 2 )
Czym możesz się podzielić?