Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Tchibo „nie dopilnowało” adresu Kawa.pl. Przejął go domainer

Tchibo „nie dopilnowało” adresu Kawa.pl. Przejął go domainer

Należąca do marki Tchibo domena Kawa.pl nie została przedłużona. Przejął ją domainer Bartek Usydus, który poinformował o tym fakcie na swoim koncie na Facebooku. To jeden z najbardziej spektakularnych przypadków przechwycenia nazwy z końcówką .pl.

Kawa.pl to bez wątpienia adres premium. Wyszukiwarka Google.pl w odpowiedzi na ten termin wyświetla 29 600 000 wyników. Wzrosty w branży kawowej widać gołym okiem: w polskich miastach kawiarnie wyrastają jak grzyby po deszczu. W tej sytuacji przechwycenie adresu Kawa.pl – i to od dużej marki, która powinna świadomie zarządzać swoimi aktywami – to niemal jak trafienie szóstki w totka. A jednak ta sztuka udała się polskiemu domainerowi – Bartkowi Usydusowi.

kawapl

Inwestor pochwalił się zdobyczą w poście na swoim koncie na Facebooku. W mgnieniu oka „zgarnął” kilkadziesiąt like’ów i gratulacji. – Opcję na domenę Kawa.pl odkupiłem w 2010 r. Niestety nie mogę podać ceny transakcji, tym bardziej że był to zakup pakietowy, obejmujący kilkanaście nazw – mówi nam Usydus. Dodaje też, że adres należał do Tchibo ponad dziesięć lat.

Jak wynika z wpisu whois, domena domena trafiła na konto nowego abonenta 11 stycznia o godzinie 15:45. Dwie godziny później została na nią utworzona opcja.

opcjakawa

Jednak obecny posiadacz adresu najprawdopodobniej nie popełni tego samego błędu, który kosztował znaną markę utratę nazwy wartej co najmniej kilkaset tysięcy złotych. Dla potwierdzenia, że domena faktycznie należała do Tchibo, wklejamy snapshot z archiwum internetowego.

prtscrkawa

Tagi: , , ,

Komentarze ( 15 )

Czym możesz się podzielić?

  1. bartek 13 stycznia 2016 Odpowiedz

    różne rzeczy sie zdarzają, nie oni pierwsi i nie ostatni, którzy „odpuszczają” atrakcyjne adresy:

    henkel -> fryzury.pl
    BP -> gaz.pl
    Knorr -> przyprawy.pl

    etc, etc .. 😉

    • Przemysław Ćwik Przemysław Ćwik 13 stycznia 2016 Odpowiedz

      Prosimy o info w każdym podobnym przypadku 🙂

  2. Adrian 14 stycznia 2016 Odpowiedz

    Widocznie byli zbyt skupieni na dodawaniu nowych kurtek czy innych sweterków to swojego sklepu tchibo*pl 🙂

  3. Jan 14 stycznia 2016 Odpowiedz

    Domena kawa.pl, pewnie na aukcje nie trafi, ale opcja dzięki, której nastąpiła rejestracja jest już na aukcji w aftermarket – https://www.aftermarket.pl/bid.php?id=2126213

  4. Werel 14 stycznia 2016 Odpowiedz

    A od kiedy miał opcje na domenę? 🙂
    Gratki, ciekawe za ile poleci dalej 😉

  5. michalw 15 stycznia 2016 Odpowiedz

    Nawet domenę davidbowie.pl można kupić: http://allegro.pl/show_item.php?item=5916077512

    • aaa 19 stycznia 2016 Odpowiedz

      Tego davida to już chyba w każdym możliwym miejscu spamujesz… Dałbyś sobie spokój.

  6. Wojtek 19 stycznia 2016 Odpowiedz

    Z tego co mi wiadomo kawa.pl została puszczona świadomie tak że nie piszcie bzdur że Tchibo straciło tę domenę.

    • Marcin 21 stycznia 2016 Odpowiedz

      Mógłbyś rozwinąć co oznacza świadomie? Nie potrzebowaliście jej? Macie za dużo $, że „odpuszczacie” domenę która jest sporo warta? Pozdrawiam

  7. Krzysztof 19 stycznia 2016 Odpowiedz

    A jak wycenić domenę? Nie tylko przejętą. Widzę ostatnio, że końcówki *.pl nie są aż takie drogie, mimo że są już dostępne wyłącznie na rynku wtórnym.

    Na przykład chciałbym tą domenę:
    BIY.pl (od popularnego Buy It Yourself)

    Ile zaproponować jeśli jest do negocjacji?
    Za mało nie wypada, a za dużo to też nie wiem jakiego rzędu wielkości jest warta.

  8. Itmaco 19 stycznia 2016 Odpowiedz

    Imponujące przejęcie, ale ile takich opcji trzeba posiadać i odnawiać, by szczęściu pomóc. Gratulacje! 🙂

  9. Intoseo 20 stycznia 2016 Odpowiedz

    Pytanie na ile wiarygodne są te szacowane wyceny typu domena warta „kilkaset tysięcy”. Bo wg. mnie jeśli już będzie kupiec na domenę to max da kilkadziesiąt o ile w ogóle 🙂

    • Dawid 5 grudnia 2016 Odpowiedz

      No właśnie to trochę zabawne że firma dopuszcza się takiego zaniedbania – przecież zawsze informują o upływającym terminie przynajmniej kilkakrotnie. No ale tak to bywa w korpo 😉

  10. karol 21 stycznia 2016 Odpowiedz

    Teraz tylko poczekać aż jakiś inwestor się znajdzie i sprzedać domenę 😉 Pewnie to nie potrwa dłużej niż miesiąc.

  11. jan 22 stycznia 2016 Odpowiedz

    ta domena już jest sprzedana. Myślałem że jest więcej warta skoro taki szum się zrobił wokół niej.

Tutaj możesz komentować