Tchibo „nie dopilnowało” adresu Kawa.pl. Przejął go domainer
Należąca do marki Tchibo domena Kawa.pl nie została przedłużona. Przejął ją domainer Bartek Usydus, który poinformował o tym fakcie na swoim koncie na Facebooku. To jeden z najbardziej spektakularnych przypadków przechwycenia nazwy z końcówką .pl.
Kawa.pl to bez wątpienia adres premium. Wyszukiwarka Google.pl w odpowiedzi na ten termin wyświetla 29 600 000 wyników. Wzrosty w branży kawowej widać gołym okiem: w polskich miastach kawiarnie wyrastają jak grzyby po deszczu. W tej sytuacji przechwycenie adresu Kawa.pl – i to od dużej marki, która powinna świadomie zarządzać swoimi aktywami – to niemal jak trafienie szóstki w totka. A jednak ta sztuka udała się polskiemu domainerowi – Bartkowi Usydusowi.
Inwestor pochwalił się zdobyczą w poście na swoim koncie na Facebooku. W mgnieniu oka „zgarnął” kilkadziesiąt like’ów i gratulacji. – Opcję na domenę Kawa.pl odkupiłem w 2010 r. Niestety nie mogę podać ceny transakcji, tym bardziej że był to zakup pakietowy, obejmujący kilkanaście nazw – mówi nam Usydus. Dodaje też, że adres należał do Tchibo ponad dziesięć lat.
Jak wynika z wpisu whois, domena domena trafiła na konto nowego abonenta 11 stycznia o godzinie 15:45. Dwie godziny później została na nią utworzona opcja.
Jednak obecny posiadacz adresu najprawdopodobniej nie popełni tego samego błędu, który kosztował znaną markę utratę nazwy wartej co najmniej kilkaset tysięcy złotych. Dla potwierdzenia, że domena faktycznie należała do Tchibo, wklejamy snapshot z archiwum internetowego.
Tagi: Bartek Usydus, kawa.pl, przechwycenie, Tchibo
różne rzeczy sie zdarzają, nie oni pierwsi i nie ostatni, którzy „odpuszczają” atrakcyjne adresy:
henkel -> fryzury.pl
BP -> gaz.pl
Knorr -> przyprawy.pl
etc, etc .. 😉
Prosimy o info w każdym podobnym przypadku 🙂
Widocznie byli zbyt skupieni na dodawaniu nowych kurtek czy innych sweterków to swojego sklepu tchibo*pl 🙂
Domena kawa.pl, pewnie na aukcje nie trafi, ale opcja dzięki, której nastąpiła rejestracja jest już na aukcji w aftermarket – https://www.aftermarket.pl/bid.php?id=2126213
A od kiedy miał opcje na domenę? 🙂
Gratki, ciekawe za ile poleci dalej 😉
Nawet domenę davidbowie.pl można kupić: http://allegro.pl/show_item.php?item=5916077512
Tego davida to już chyba w każdym możliwym miejscu spamujesz… Dałbyś sobie spokój.
Z tego co mi wiadomo kawa.pl została puszczona świadomie tak że nie piszcie bzdur że Tchibo straciło tę domenę.
Mógłbyś rozwinąć co oznacza świadomie? Nie potrzebowaliście jej? Macie za dużo $, że „odpuszczacie” domenę która jest sporo warta? Pozdrawiam
A jak wycenić domenę? Nie tylko przejętą. Widzę ostatnio, że końcówki *.pl nie są aż takie drogie, mimo że są już dostępne wyłącznie na rynku wtórnym.
Na przykład chciałbym tą domenę:
BIY.pl (od popularnego Buy It Yourself)
Ile zaproponować jeśli jest do negocjacji?
Za mało nie wypada, a za dużo to też nie wiem jakiego rzędu wielkości jest warta.
Imponujące przejęcie, ale ile takich opcji trzeba posiadać i odnawiać, by szczęściu pomóc. Gratulacje! 🙂
Pytanie na ile wiarygodne są te szacowane wyceny typu domena warta „kilkaset tysięcy”. Bo wg. mnie jeśli już będzie kupiec na domenę to max da kilkadziesiąt o ile w ogóle 🙂
No właśnie to trochę zabawne że firma dopuszcza się takiego zaniedbania – przecież zawsze informują o upływającym terminie przynajmniej kilkakrotnie. No ale tak to bywa w korpo 😉
Teraz tylko poczekać aż jakiś inwestor się znajdzie i sprzedać domenę 😉 Pewnie to nie potrwa dłużej niż miesiąc.
ta domena już jest sprzedana. Myślałem że jest więcej warta skoro taki szum się zrobił wokół niej.