Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Wysokie sprzedaże w domenie .pl. Dwa adresy zmieniły abonentów za 54 tys. zł

Wysokie sprzedaże w domenie .pl. Dwa adresy zmieniły abonentów za 54 tys. zł

Chodzi o domeny Kochaj.pl i Loto.pl. Pierwsza z nazw została sprzedana za 22 tys. zł, a druga za 31,7 tys. zł. Transakcje zostały zrealizowane za pośrednictwem platformy Sedo.

Jako pierwszy o sprzedażach poinformował serwis SferaDomen.pl. Do obu transakcji doszło we wrześniu br. Domena Kochaj.pl, jak wynika z wpisu, została zakupiona przez portal Onet.pl. Adres wciąż pozostaje zaparkowany. Wpis w bazie whois potwierdza, że faktycznie należy on do krakowskiej spółki. Rejestratorem nazwy jest inna krakowska firma – Domeny.pl.

kochajonet

Z kolei domena Loto.pl przekierowuje na adres Lottoland.pl. Jego właścicielem jest Lottoland, zarejestrowana na Gibraltarze spółka zajmująca się dostarczaniem gier liczbowych online. W bazie whois dane abonenta domeny Loto.pl objęte są usługą prywatności.

Z obu sprzedaży większe wrażenie robi ta druga. Nie tylko ze względu na wyższą stawkę, ale również na fakt, że domena nie jest keywordem, a jedynie literówką keywordu, w dodatku została zakupiona w celu dokonania przekierowania. Z drugiej strony – nie jest to byle literówka. „Typos” keywordu „lotto” odnosi się w końcu do branży gier losowych, która generuje wysokie obroty. W dodatku jest to domena czteroliterowa, a więc krótka – a takie rynek ceni najbardziej.

Sprzedaż domeny Kochaj.pl również należy zaliczyć do udanych, choć za ten znakomity adres prawdopodobnie dałoby się uzyskać większą kwotę – ale nawet 22 tys. zł to niemała suma. Jak wiadomo, w domainingu wysokie sprzedaże to często efekt splotu okoliczności: aktualnego zapotrzebowania na domenę ze strony klienta, chęci sprzedaży tej nazwy ze strony jej aktualnego abonenta, no i udanej negocjacji. Istotna jest także zasobność portfela nabywcy oraz aktualne zapotrzebowanie na środki ze strony sprzedającego. Domainerzy często odrzucają intratne propozycje na adresy premium, zdając sobie sprawę z faktu, że za kilka lata mogą otrzymać znacznie wyższą ofertę.

Tagi: , , , , , ,

Komentarze ( 5 )

Czym możesz się podzielić?

  1. Kuba 7 października 2016 Odpowiedz

    Biorac pod uwage budzet reklamowy. marketingowy takiego Onetu to suma jest groszowa.

  2. Aleksander 7 października 2016 Odpowiedz

    Ciekawi mnie mechanizm, dlaczego opłaca się przekierowanie z domeny z literówką. Czy chodzi o to że ktoś wpisuje loto zamiast lotto czy raczej loto.pl zamiast lotto.pl?

    • Przemysław Ćwik Przemysław Ćwik 10 października 2016 Odpowiedz

      Loto.pl zamiast lotto.pl

  3. Zbyszek 11 października 2016 Odpowiedz

    A ile może być warta domena http://www.mateuszmorawiecki.pl ?

Tutaj możesz komentować