Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Indie – nowa potęga na rynku domen

Indie – nowa potęga na rynku domen

Do 2016 r. Indie staną się jednym z największych rynków domen na świecie. Tak wynika z przewidywań firmy GoDaddy.

Rajiv Sodhi, wiceprezes i dyrektor zarządzający GoDaddy India, w wywiadzie z hinduskim serwisem technologicznym CIOL.com ocenił, że w ciągu dwóch lat Indie staną się jednym z liderów światowego rynku domen. Sodhi powołuje się m.in. na raport firmy badawczej eMarketer, z którego wynika, że liczba internautów będzie wzrastać do 2018 r. w tempie dwucyfrowym – szybciej niż w jakimkolwiek innym kraju południowej Azji. Przyczyną tej dynamiki jest wzrost dostępu do internetu za pośrednictwem smartfonów i upowszechnianie się łączności 3G i 4G. Obecnie w Indiach jest ok. 243 miliony internautów. Zdaniem Sodhiego, boom internetowy przełoży się na zainteresowanie inwestycjami na rynku domen, które coraz bardziej postrzegane są jako bezpieczny sposób na lokatę, a także pomnożenie kapitału. Sodhi podkreśla, że sukces w inwestycjach domenowych gwarantuje odpowiednia strategia: kupowanie popularnych, powszechnie używanych terminów i fraz, najlepiej krótkich i łatwych do zapamiętania, a także odnoszących się do oferty handlowej i wartości cenionych przez marki.

Obecnie jedynie 10–15 proc. populacji Indii – liczących 1,2 miliarda ludzi – jest online, dlatego potencjał rozwoju technologii telekomunikacyjnych w tym kraju jest ogromny. Wraz z nim rośnie również zainteresowanie adresami internetowymi, które są podstawą funkcjonowania biznesu w sieci. W efekcie w Indiach powoli przybywa również indywidualnych rejestracji i zakupów nazw na użytek pozabiznesowy: na strony osobiste, blogi, serwisy hobbistyczne itp. Wiceprezes GoDaddy India dodaje również, że tamtejszy rynek jest bardzo wrażliwy na ceny ze względu na ograniczone możliwości finansowe konsumentów. Jednak dzięki niskim stawkom abonamentu, wynoszącym ok. 100 rupii (ok. 5 zł), domeny mogą skutecznie trafiać „pod strzechy”.

GoDaddy wiąże spore oczekiwania z rynkiem indyjskim oraz promocją nowych domen wśród klientów z tego kraju. Firma tworzy właśnie sieć resellerów, za niewielkie pieniądze lub zupełnie bezpłatnie oferując przedsiębiorcom możliwość samodzielnej sprzedaży usług rejestracyjnych mieszkańcom Indii. GoDaddy dostarcza pakiet narzędzi biznesowych, które pozwolą w prosty sposób uruchomić własny biznes w charakterze partnera rejestratora.

Tagi: , , , ,

Komentarze ( 2 )

Czym możesz się podzielić?

  1. Andrzej 26 sierpnia 2014 Odpowiedz

    Lepiej nie pisać o tych Indiach. 🙂
    Bo w AM cena za domenę .in to 60 zł, a w artykule podane jest 5 zł, chyba, że jest planowana obniżka cen. Jakby była niska cena to można zainteresować się tym rynkiem, ale barierą zawsze jest cena przedłużenia.

    • Przemysław Ćwik Przemysław Ćwik 26 sierpnia 2014 Odpowiedz

      Nie wiadomo, czy cena 100 rupii nie dotyczy tylko rynku indyjskiego albo bezpośrednich partnerów rejestru. Nie wiem, jaka jest marża AM dla tej domeny, zawsze można spróbować zagranicznych rejestratorów:) Cena przedłużenia jest chyba taka sama, jak rejestracji.

Tutaj możesz komentować