Największe sprzedaże lipca 2018 r.
Lipiec okazał się najbardziej udanym miesiącem na rynku domen w tym roku. Przyniósł transakcję o wartości 3,5 miliona dolarów i najwyższą w 2018 r. sprzedaż w domenie .pl.
3,5 miliona dolarów to kwota zapłacona za adres Ice.com, jedną z najcenniejszych domen premium na rynku. Wyraz „ice” w języku angielskim odnosi się nie tylko do lodu, jest też żargonowym określeniem na biżuterię. W tym znaczeniu był używany przez firmę, która przymierzała się do uruchomienia sklepu internetowego w branży jubilerskiej. Jej właściciele poniechali tych zamiarów, gdy zorientowali się, że lepiej wyjdą na sprzedaży adresu ze względu na jego wartość. Znalezienie klienta i przeprowadzenie transakcji zlecili brokerom. Pośrednicy szybko dotarli do potencjalnego nabywcy.
Zainteresowanie domeną wyraziła międzynarodowa platforma giełdowa Intercontinental Exchange z siedzibą w Atlancie. Spółka dotychczas posługiwała się – i wciąż to robi – adresem TheICE.com, stanowiącym akronim od jej nazwy. Jednak względy wizerunkowe wymagały pozyskania ścisłego odpowiednika brandu, bez zbędnego dodatku w postaci rodzajnika „the”. Obecnie firma trzyma się pierwotnej wersji adresu i jedynie dokonała przekierowania ICE.com na TheICE.com, ale być może w przyszłości zdecyduje się na przeprowadzenie rebrandingu oraz migrację do prostszej i bardziej atrakcyjnej wersji adresu.
Na tym nie koniec efektownych transakcji. Na trzecim miejscu rankingu znalazły się ex aequo dwie zbliżone znaczeniowo nazwy odnoszące się do tematyki snu. Sleeping.com i Snoring.com zmieniły właściciela w łączonej transakcji o wartości 1004 045 dolarów. Na użytek publikacji w rankingach sprzedaż została rozbita na dwie równe części. Trudno więc stwierdzić, czy mieliśmy do czynienia z jedną transakcją o wartości powyżej miliona dolarów czy dwiema za niższe kwoty. Transakcję można interpretować również jako sprzedaż przede wszystkim domeny Sleeping.com, która przez inwestorów uznawana jest za bardziej wartościową, i dla której Snoring.com stanowi po prostu cenny dodatek. Z drugiej strony ten ostatni keyword odnosi się do stosunkowo powszechnego problemu zdrowotnego, więc również ma niebagatelną wartość rynkową. Na razie oba adresy przekierowują na serwis CPAP.com, oferujący m.in. akcesoria do walki z bezdechem sennym. Docelowo witryna ma zmienić brand na Sleeping.com.
W lipcu świetnie radził sobie nie tylko rynek światowy – na którym poza jedną milionową transakcją doszło również do ośmiu sprzedaży za kwoty sześciocyfrowe – ale także rynek polski. Numerem jeden na liście .pl jest adres Przedszkole.pl, który zmienił abonenta za 98 400 zł. Domena została zakupiona przez spółkę Avano. Jej prezesem jest Sylwester Kiedrowicz, który w zeszłym roku, na spółkę Afaktury.pl, zakupił inną domenę premium: Faktury.pl. W obu przypadkach Kiedrowicz ustanowił rekordy transakcyjne na polskim rynku w skali roku. Domena Przedszkole.pl została zakupiona od Netii, która pierwotnie żądała za adres znacznie wyższej kwoty. Ostatecznie jednak kontrahenci dobili targu: Avano zgodziła się dodatkowo wykupić u Netii usługi cloud.
Również kolejne pozycje w rankingu .pl prezentują się atrakcyjnie. Na liście znajduje się aż pięć nazw sprzedanych za kwoty powyżej 10 tys. zł. Ciekawostką jest domena Hiphop.pl, która zmieniła abonenta za groszową wręcz jak na wartość tej nazwy sumę 8 tys. zł. Adres trafił do klienta końcowego i obecnie przekierowuje na stronę Break.pl. Warto przypomnieć, że w maju za 17 tys. zł sprzedano adres Rap.pl, który został kupiony w celach inwestycyjnych.
Domeny ogółem
1. | Ice.com | 3 500 000 $ |
---|---|---|
2. | Inception.com | 550 000 $ |
3. | Sleeping.com | 502 225 $ |
3. | Snoring.com | 502 225 $ |
4. | NWM.com | 325 000 $ |
5. | Seva.com | 310 000 $ |
6. | Soulmate.com | 160 000 $ |
7. | NBX.com | 130 000 $ |
8. | CallTracking.com | 120 000 $ |
9. | Damn.com | 65 000 $ |
10. | BTCExchange.com | 55 000 $ |
11. | OKDO.com | 45 850 $ |
12. | CPA.com.au | 37 000 $ |
13. | Wormholes.com | 32 500 $ |
14. | TajMahal.com | 29 999 $ |
15. | Park.co.uk | 29 475 $ |
16. | Ezra.com | 29 250 $ |
17. | OYS.com | 28 800 $ |
18. | Lawnmowers.com | 28 100 $ |
19. | FountainPens.com | 26 600 $ |
20. | SEKT.com | 26 325 $ |
non-.com TLD
1. | CPA.com.au | 37 000 $ |
---|---|---|
2. | Park.co.uk | 29 475 $ |
3. | Share.co | 20 700 $ |
4. | Schulter.ch | 17 550 $ |
5. | Baseball.net | 15 100 $ |
6. | Feel-the-Flow.de | 14 625 $ |
7. | Host.app | 14 040 $ |
8. | MetallCarport.de | 13 342 $ |
9. | Mix.io | 12 500 $ |
10. | Biotech.asia | 11 700 $ |
11. | Mine.eu | 10 714 $ |
12. | Reward.net | 10 000 $ |
12. | Shopping.io | 10 000 $ |
13. | Accessories.co.uk | 8996 $ |
14. | KYG.org | 8800 $ |
15. | Hola.me | 8500 $ |
16. | HOB.es | 8050 $ |
17. | Awakening.global | 8000 $ |
17. | ICO.ba | 8000 $ |
17. | Liberty.global | 8000 $ |
18. | How.io | 7500 $ |
19. | Deutsche-Wertstoff.de | 7020 $ |
20. | FragranceNet.mx | 6999 $ |
Domeny .pl
1. | Przedszkole.pl | 98 400 zł |
---|---|---|
2. | Sexed.pl | 17 000 zł |
3. | KR.pl | 12 933 zł |
4. | Windy.pl | 12 669 zł |
5. | Zaproszenia.pl | 12 054 zł |
6. | FL.pl | 9225 zł |
7. | HipHop.pl | 8056 zł |
8. | KredytPorownanie.pl | 4920 zł |
9. | Race.pl | 3690 zł |
10. | DCU.pl | 2952 zł |
11. | A-tech.pl | 2951 zł |
12. | YC.pl | 2645 zł |
13. | NoweMieszkanie | 2555 zł |
14. | Landing.pl | 2458 zł |
15. | WycenaStron.pl | 1975 zł |
16. | Naklejka.pl | 1863 zł |
17. | Suwmiarki.pl | 1845 zł |
18. | HFT.pl | 1722 zł |
19. | TwojAdwokat.pl | 1624 zł |
20. | AutoWypozyczalnia.pl | 1489 zł |
Źródła: DNJournal.com, DNS.biz.pl, RynekDomen.pl Tagi: CPAP.com, ICE.com, Intercontinental Exchange, Sleeping.com, Snoring.com, sprzedaże, TheICE.com
Dlaczego tak mało ciekawych transakcji( jak choćby dmena:Przedszkole.pl) w Polsce nie jest upublicznianych!?
mało nie jest upublicznianych? przeczytaj to jeszcze raz
No pewnie,że wiekszość dużych transakcji nie jest upublicznianych i to jest problem, który nie pozwala na dobre rozpędzić się cenom na wtórnym rynku domen.Podejrzewam.że to mogą być celowe praktyki.
Chodziło mu o składnie Twojego zdania ” mało nie jest upublicznianych” = jest dużo upublicznianych.
Faktem jest to, że sporo ciekawych i wysokich sprzedaży nigdy nie ujrzy światła dziennego.