Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Kolejna siedmiocyfrowa sprzedaż. Meet.com zmienia właściciela za milion dolarów

Kolejna siedmiocyfrowa sprzedaż. Meet.com zmienia właściciela za milion dolarów

Transakcja jeszcze nie jest sfinalizowana, ale podpisy pod umową zostały złożone. Adres Meet.com lada moment zmieni abonenta za okrągły milion dolarów.

Wiadomość o sprzedaży zamieścił serwis DNJournal.com. Bezpośrednim źródłem informacji jest Sharjil Saleem, broker o sporym dorobku i udokumentowanej historii wysokich sprzedaży w ciągu ostatnich kilku lat. Pośrednik potwierdził, że umowa kupna-sprzedaży została już podpisana i adres niebawem zmieni abonenta. Płatność została rozłożona na raty, a pierwsza wpłata została już uiszczona za pośrednictwem serwisu Escrow.com.

Strony transakcji pozostają nieznane. W bazie whois nazwa objęta jest usługą prywatności. Data ostatniej aktualizacji to 29 listopada br., nie wiadomo jednak, czy adres już trafił do nowego abonenta. Serwis DNJournal.com klasyfikuje transakcje jako sfinalizowane dopiero w momencie, gdy domena została w pełni opłacona i przetransferowana do nowego właściciela. Jednak zarówno wiarygodność Saleema, jak i fakt, że umowa została podpisana a pierwsza rata opłacona, przesądził o publikacji newsa.

Jak podkreśla Ron Jackson z DNJournal.com, Saleem ma wysoką skuteczność w znajdowaniu nabywców, którzy wywiązują się z wstępnych umów i doprowadzają sprzedaż do końca. Spośród 15 najwyższych ujawnionych transakcji 2017 r. broker pośredniczył aż w trzech, w tym w głośnej sprzedaży ETH.com za 2 miliony dolarów. W tym roku Saleem „wprowadził” trzy domeny do pierwszej setki rankingu najdroższych adresów, pośrednicząc w sprzedażach następujących nazw: DXB.com (220 000 USD), Deposit.com (171 100 USD) i 08.net (87 000 USD).

Obecnie pod adresem Meet.com wyświetla się komunikat o dostępności domeny do zakupu. Z danych archiwum internetowego wynika, że wcześniej domena należała do, a przynajmniej była promowana na platformie MediaOptions.com z ceną trzykrotnie wyższą niż ta, za którą ostatecznie została sprzedana.

meetcom

Tagi: , , ,

Komentarze ( 33 )

Czym możesz się podzielić?

  1. Zonk!? 5 grudnia 2018 Odpowiedz

    >>>Ale przecież po co komu w tych czasach domena? <<< Prawda, żałośni malkontenci? Jak widać m.in. na załaczonym wyżej obrazku ludzie prawdziwego biznesu mają na ten temat nieco inne zdanie co potwierdzają konkretnymi, czynami inwestując konkretne solidne środki w domeny,a nie tylko gledząc i narzekajac co jak wiemy nic nie kosztuje.Ale jak to mówią psy psami,a karawana jedzie dalej.

  2. Lech 12 grudnia 2018 Odpowiedz

    @Zonk – a ci malkotenci też głosują swoimi pieniędzmi i swoje tysiące zł wydają na inne formy marketingu. Można powiedzieć, że popyt na domeny się spłaszczył. Jeszcze gdzieniegdzie są transakcje na naprawdę topowe domeny, ale z drugiej strony cała masa średnich i małych przedsięwzięć obejdzie się z domeną, której nazwa będzie nieistotna (którą można wykreować z wolnej domeny lub kupić „za grosze” z rynku wtórnego),a druga cała masa przedsięwzięć internetowych, które jeszcze 10 15 lat temu potrzebowały domeny, aby zaistnieć w sieci, w ogóle takiej domeny nie potrzebuje (na przykład forum mieszkańców mojego miasta lub osiedla jest tylko na fb, a nie na domenie). To nie jest malkontenctwo, tylko stwierdzenie faktu, że rola domen została w ostatnich latach znacznie zmniejszona.

  3. Peryskop 14 grudnia 2018 Odpowiedz

    @Lech…Nikt poważnie myślący o biznesie w internecie nie będzie budował swojej popularnosci i pozycji tylko i wyłącznie w oparciu o portale typu fb, bo to ma zbyt krótkie nogi i powoduje m in to ze jest sie uzaleznionym od danego portalu i jego polityki reklamowej i cenowej ( czego coraz boleśniej doswiadczaja chocby uzytkownicy takich portali jak chocby allegro,który coraz bardziej podnosi ceny i podnosiło bedzie coraz bardziej i czesciej poniewaz rynek uzytkowników im bedzie coraz bardziej przybywał i przybywał, a jak wiemy popyt kształtuje cene wiec allegro juz dzis robi i podnosi ceny uzytkownikom jak chce ).Dochodzi do tego jeszcze kwestia kondycji takiego czy innego portalu( np jak fb).Ostatnio głośno było o problemach fb i co chwile jakas mniej ciekawa informacja wypływa na wierzch.To tak jakby wynajmowac lokal w jakims centrum handlowym i być uwiazanym i uzaleznionym od tego czy takie centrum handlowe czasami nie uoadnie ( albo np sie zawiesi?) lub nie wypowie umowy lub nie narzuci takich cen za uzytkowanie i dzierzawe czy reklamę takiego terenu na tyle ze taki biznes bedzie musiał upaść.Natomiast majac i opierajac biznes o dobra domenę już na dzien dobry pokazuje sie poważny i solidny wizerunek dajac jasny sygnał ze ktos kto ma mocną i dobra domeną to nie byle pionek. Dlatego domeny w najbardziej popularnych rozszerzeniach na swiecie się cały czas sie sprzedaja za naprawde konkretne pieniadzie i sprzedawały będą.Tak jak istnieje pierwotny i wtórny rynek nieruchomosci tak samo w przypadku domen i tak jak tak są lepsze lokalizacje w wyższych cenach i gorsze za duzo niższe pieniadze.Tak było jest i będzie jeszcze przez długie długie lata. W przypadku biznesu opartym o domenę mozna miec pewność ze
    zapadnie ona klientom natychmiast i na dłuuugo w pamiec z całą pewnoscia predzej i za mniejsze pieniądze jak bedzie to domena naprawdę dobra.Poz tym należy pamietac ze reklama nie musi być tylko w internecie ale w iinych mediach gdzie jedno trafne słowo w formie domeny wystarczy za cały komentarz a wszyscy wiedza juz o co chodzi i nie ma siły żeby nie zapamietał takiego adresu/domeny.Dlatego dobra i odpowiednio dobrana domena to zawsze świetni atut biznesu.Stety dla posiadaczy dobrych domen, a niestety dla tych,którzy takich dobrych domen nie posiadaja,a gdzieś w głebi duszy z cała pewnością nie pogardziliby posiadaniem w swoich portfelach domenowych takowymi.

  4. Lech 19 grudnia 2018 Odpowiedz

    @Peryskop – nie zrozumiałeś mojego komentarza. Świat to nie tylko „poważny biznes”, >90% dawnego popytu na domeny nie pochodziło z „poważnego biznesu”. I nikt nie twierdzi, że biznes należy opierać wyłącznie o fb, ale skoro w danej chwili można oprzeć się o niego, osiągać z tego na przykład połowę przychodów – to się to robi, mimo tego, ze @Peryskop uważa, że nie, bo nie.

  5. Lech 19 grudnia 2018 Odpowiedz

    Swoją drogą chętnie bym poznał przykład biznesu, który powstał w ostatnim roku i osiągnął znaczący sukces dzięki dobrze dobranej i niezastąpionej nazwie domeny.

  6. Peryskop 19 grudnia 2018 Odpowiedz

    Oj Lechu Lechu. nie załapałeś sie na pociąg z topowymi domenami, który już dawno temu odjechał i próbujesz na siłę teraz zawracać kijem Wisłę.Użyłem zwrotu ‚poważny biznes” bo tylko owy „powazny biznes” jest w stanie wyłozyć konkretne pieniądze za topowe domeny.W tej chwili nie da rady kupić topową domenę za groszę ale trzeba za nią wyłozyć konkretne pieniadze.Zaden szarak nie porwie sie na dobra domenę, bo go najzwyczajnej na takową nie stać i bedzie tylko narzekał i jęczał i szukał tanich alternatyw, ze FB ze coś tam coś tam i szukał innych alternatywnych rozwiań bo po prostu go nie bedzie stać na to zeby zakupić topową domenę.Skoro nie dociera argument i przyrównanie do rynku nieruchomosci to moze bardziej dotrze z samochodami, mianowicie jeden jeździ rozpadajacym sie samochodem( bo przeciez jakoś jeszcze jezdzi) tuż przed jego złomowaniem, a dugi bedzie jezdził luxusowym i w pełnym komforcie wypasionym samochodem z najwyższej półki bo po pierwsze stac go na to, po drugie stawia na jakość i prestiż i lubi zwracać na siebie uwagę.Dobra domena to nie towar dla przysłowiowego ?biednego studenta? który musi sie liczyć z każdym wydanym groszem.W tych czasach dobra domena kosztuje i stać na nią tylko mocnych graczy.A co do Twojego pytania dot. biznesu z ostatniego roku, który oparł sie o dobrą domenę to nie jest tajemnicą i było o tym głośno na rynku wtórnym w Polsce jak jedna z firm zamieniła swoją dotychczasową domenę na tę z najwyższej półki w swojej dziedzinie mianowicie Faktury.pl .Nie możesz patrzeć na to, czy można domenę zastapić taką, czy inną bo odpowiedz brzmi oczywiście ze można. pytanie tylko po co? Jeżeli kogoś stac na odkupienie najlepszej domeny to czemu mu zabraniać i udowadniać na siłę, ze coś co jest dobre jest złe?!A jak widać na zachodzie takie praktyki kupowania domen na rynku wtórnym za konkretne pieniadze są na porzadku dziennym choćby dlatego, że tam jest dużo wieksza świadomość pozytywnych efektów marketingowych i prestizowych takiej zamiany.

  7. Lech 19 grudnia 2018 Odpowiedz

    W tym roku szukałem systemu do wystawiania faktur online do małej działalności. Nawet nie obiło mi się o uszy, że istnieje coś takiego jak faktury.pl. Za to skorzystałem z ifirma.pl

  8. Peryskop 19 grudnia 2018 Odpowiedz

    @Lech … no to już nie moja wina że Ty akurat nie wiedziałeś( to świadczy też o tym jak się tym rynkiem interesujesz), ważne ze inni wiedzą.Poza tym Ty jesteś tak nastawiony,że nawet gdybyś mógł wejść pod topową domenę to nie wejdziesz bo jesteś tak uprzedzony i tak zazdrosny ze inni mają,a Ty nie masz,ze nawet jak Ty nie możesz zarobić to innym też nie dasz.Poza tym akurat Faktury.pl to jeden pierwszy lepszy przykład,a jest wiele takich przypadków o których nikt publicznie nawet nie wie, ze domena została wykupiona, czy odkupiona bo po prostu ludzie, czy firmy o tym nie mówią i nie nagłaśniają zastrzegając sobie takie punkty w umowach. A wiem to na 100% że tak jest, choćby z autopsji.Przykro mi.

  9. Lech 19 grudnia 2018 Odpowiedz

    Przecież ja nie piszę o tym, że ktoś sobie kupił domenę za duże pieniądze, tylko o tym, że można osiągnąć sukces rynkowy, mając średnią domenę. Prosiłem o podanie przykładu jakiejś firmy, która odniosła sukces dzięki top-domenie (gdzie domena byłaby przynajmniej istotnym powodem sukcesu) i dostałem przykład faktury.pl, który jest niczym nie wyróżniającym się prostym biznesikiem, w dodatku tak znanym, że nawet ja, jako klient na taką usługę, nie słyszałem o nim, jak szukałem ofert. Za to słyszałem o wielu innych usługach, działających na takich potworkach domenowych jak ifirma, infakt, taxcare itp, które radzą sobie zapewne o niebo lepiej niż faktury.pl, prowadzoną przez jakąś spółkę LTD w Londynie, bo pewnie pomysłodawcom szkoda było wydawać kasę na rejestrację polskiej sp. z o.o.

  10. Lech 19 grudnia 2018 Odpowiedz

    About Mekros: At the moment we administrate and manage more than 30 web services and online stores from different industries.

    Czyli panowie od pisania skryptów postanowili się pobawić w faktury.pl. To nie jest żaden poważny biznes w tej branży i żadnego sukcesu w ten sposób nie osiągną, domena nie pomoże.

  11. Peryskop 19 grudnia 2018 Odpowiedz

    Lechu…możesz sobie narzekac i jęczeć ile chcesz, ze domeny „be” itd itp. Domeny, czy Ci sie to podoba czy nie i jak świat swiatem są były i bedą jeszcze przez długie długie lata. Sa i będa domeny lepsze i gorsze tansze i drozsze i czy Ci sie to podoba,czy nie beda sie sprzedawały za mniejsze lub wieksze pieniadze o czym czesciej,czy mniej czesto rynek informacyjny obiegnie informacja, której udało ujrzec sie swiatło dzienne, a te transakcje które są robione poza kamerami i poza mediami tez i kto wie, czy nie tym bardziej bedą sie odbywały i odbywają.Wyobraz sobie ze są ludzie i są firmy które lubia dochodzic do sukcesu prostą drogą jadąc najszybszym pasem i najszerszym pasem na autostradzie bez tłoku, ale tez beda tacy których nie stac na jazde taką szeroką i szybką autostradą prosto do sukcesu i beda jechali kilka razy dłużej róznymi kretymi drózkami pełnych wybojów i niedogodnosci.A jak to mówia czas to pieniadz, zanim Ty dojedziesz swoim zdezolowanym maluchem inni juz beda od kilku lat mocno osadzeni i rozwinieci na rynku.To ze Ty wybierasza drogę dookoła to już nie moja wina, ale nie zabraniaj, ludziom prostych i oczywistych rozwiazań.Tym bardziej ze łatwiej i prosciej a w perspektywie długoterminowej takze i taniej jest temu który posiada topowa domene niz temu, który ma domene od czapy.Co do domeny faktury.pl prosiłes o podanie topowej domeny z ostatniego okresu wiec podalem Ci domene, która zostala upubliczniona z ostatniego okresu.Wczesniej były przypadki innych domen,które poszły za jeszcze wieksze pieniadze niz faktury.pl jak choćby opony.pl, urlopy.pl, radio.pl itp itd Tylko zeby to widziec trzeba chciec to dostrzec a Ty po prostu tego nie chcesz widzieć.Jedź wiec zatem kretymi polnymi drogami przynajmniej zostawisz wiecej miejsca dla prostych i oczywistych rozwiazan, innym i bardziej prorozwojowym podmiotom.

  12. Lech 19 grudnia 2018 Odpowiedz

    Masz kwiecisty język, ale innych argumentów brak 😉

  13. Peryskop 19 grudnia 2018 Odpowiedz

    Ciężko się rozmawia z kimś kto nie dostrzega i nie przyjmuje faktów, udajac ze to tylko deszcz pada i nawet wtedy, gdy piszesz pod artykułem zatytułowanym „Kolejna siedmiocyfrowa sprzedaż” z naciskiem na K O L E J N A !!! To Ty i tak odwrócisz kota ogonem na swoją nutę.Takim sposobem oczywiście każdy argument można pozbawić faktów poprzez zamykanie oczu i udawaniu, ze to przecież tylko fatamorgana.

  14. Lech 20 grudnia 2018 Odpowiedz

    @Peryskop – nie przeczę, że sprzedaże są. Kolejna – tak, kilka razy w roku na tym blogu były podawane duże sprzedaże. Tylko że ja zupełnie o czym innym piszę. „Duże sprzedaże” to promil promila biznesów. Większość działa na domenach swoich brandowych, albo niezachwycających generykach, w dodatku w większości biznesów domena (poza mailem i zwyczajem) nie jest potrzebna, bo klientów zdobywa się inaczej niż domeną – i to jest największe zagrożenie dla domainingu. Pytałem się o przykład biznesu rozwijającego się dzięki domenie, dostałem jeden przykład biznesu, który się nie rozwija i nikt go nie zna.

  15. Peryskop 20 grudnia 2018 Odpowiedz

    I znowu wyeliminowałeś sobie te fakty i te argumenty, które dla Twojej teorii sceptyka są niewygodne i dalej z uporem lansujesz swoją teorie.Z takim podejsciem nie jesteś w stanie obiektywnie podejsc do tematu.Piszesz ze duze sprzedaze to promil promila biznesów, ale odsunałeś sobie na bok fakt ze topowych domen na duze spektakularne sprzedaze jest ograniczona i stosunkowo niewielka w sposób naturalny ilośc(poza tym czesc domen była zajmowana w sposób naturalny jeszcze na rynku pierwotnym jak internet w Polsce raczkował pod koniec XX wieku) a poza tym nie każda domena nadaje sie na spektakularną sprzedaz poza tym zignorowałeś i odsunąłeś sobie na boczek ujamwione i opublikowane przecież fakty, ze na rynek medialny przecieka tylko część sprzedaży bo znaczna czesc nie życzy sobie i zastrzega podawania wysokości transakcji.Do tego oczywiście pominąłeś takze w swoim stylu te domeny, które zostały upublicznione w Polsce i są oparte o topową domene. W taki sposób zawsze sobie wytłumaczysz swoją teorie i swoje jedynie w swoim rozumieniu słuszne racje, ponieważ innych nie widzisz, a na pewno ich nie uwzględniasz w swoich jednostronnych analizach.Nie dostrzegasz chocby takich domen jak Opony.pl ,Urlopy.pl, Meble,pl,Radio.pl bo one burza Twoją zafałszowaną w swoim rozumieniu teorie.Wolisz tego po prostu nie widziec i zyć w swoim swiecie jedynej i słusznej racji.Być może trudniej Ci uwierzyć w pewne rzeczy i sprawy bo nie doświadczyłeś tego osobiście.Ja miałem przyjemność uczestniczyć w wielu interesujących transakcjach na rynku Polskim, ale żadna z nich nigdy nie została i nie zostanie upublicznione i nie znajdzie sie w publicznie publikowanych rankingach, a szkoda bo mogłoby w tym rankingu, czy rankingach wnieść sporo ożywienia i zburzyć wiele jak widzę na Twoim przykładzie szkodliwych dla rynku wtórnego domen w Polsce, a przede wszystkim błednych i nieprawdziwych.Nikt,oczywiscie nie zabroni Ci mieć swojego zdania tylko problemem pojawia sie natomiast wówczas,kiedy swoimi szkodliwymi i błędnymi teoriami próbujesz uszcześliwić cały świat narzucając im swój subiektywny punkt widzenia nie poparty,ani zbytnio doświadczeniem,ani faktami.

  16. Lech 20 grudnia 2018 Odpowiedz

    Opony.pl ,Urlopy.pl, Meble,pl,Radio.pl – żadna z tych domen nie przyczyniła się do spektakularnego sukcesu jej posiadacza, może poza opony.pl, ponieważ z taką domeną były reklamy, ale podobne można było osiągnąć na innej domenie, myślę, że allegro przebiło sprzedażą opon opony.pl

    Urlopy.pl – spytaj się 10 znajomych, gdzie będą szukać urlopu z biurem podróży. Podadzą ci kilka nazw, ale nie będzie to urlopy.pl

    Meble.pl – jak wyżej – dowiesz się pewnie, że Agata Meble, bo oni się aktualnie promują, albo IKEA.

    Radio.pl – to już totalny przykład jak można zmarnować domenę na podrzędną listę strumieni audio. Na rynku są za to znane i używane takie jak openfm, spotify, tidal itp.

    Nadal nie doczekałem się przykładu biznesu, który w tym roku osiągnął sukces dzięki domenie. Za to widzę, że już od dawna w reklamach telewizyjnych nie podaje się domen, co było regułą jeszcze kilka lat temu.

  17. Peryskop 20 grudnia 2018 Odpowiedz

    Jak to mówią mocny beton mocno trzyma.
    Ty sobie zawsze znajdziesz wytłumaczenie dla swojej subiektywnej teorii.
    Z tobą nie ma dyskusji bo Ty zawsze znajdziesz sobie dziurę w całym.
    Co Ty wogóle mozesz powiedziec i jakim prawem deprecjonujesz te portale i ich wartosci rynkowe, które znajduja sie pod topowymi domenami Przecież nikt nie bedzie Ci człowieku składał raportów finansowych z ich działalnosci,a tylko i wyłacznie na tej podstawie można powiedziec czy cos jest czy nie jest rentowne i na ile.Bo Tobie sie cos wydaje to znaczy ze tak ma byc?Ogarnij sie człowieku bo już schodzisz na margines logicznego myślenia. Co do reklam telwizyjnych znowu kłamiesz, albo celowo, albo z niewiedzy.Nieprawdą jest ze nie podawane sa adresy w reklamach telewizyjnych, a szczególnie jest to nieprawdziwe w przypadku firm, czy marek czy portali mniej znanych i popularnych.

  18. Peryskop 20 grudnia 2018 Odpowiedz

    Jak to mówią mocny beton mocno trzyma?!
    Ty sobie zawsze znajdziesz wytłumaczenie dla swojej subiektywnej teorii.
    Z tobą nie ma dyskusji bo Ty zawsze znajdziesz sobie dziurę w całym.
    Co Ty wogóle możesz powiedziec i jakim prawem deprecjonujesz te portale i ich wartosci rynkowe, które znajduja sie pod topowymi domenami Przecież nikt nie bedzie Ci człowieku składał raportów finansowych z ich działalnosci,a tylko i wyłacznie na tej podstawie można powiedziec, czy cos jest czy nie jest rentowne i na ile.Bo Tobie sie cos wydaje to znaczy ze tak ma byc?Ogarnij sie człowieku bo już schodzisz na margines logicznego myslenia. Co do reklam telwizyjnych znowu kłamiesz, albo celowo, albo z niewiedzy.Nieprawdą jest ze nie podawane sa adresy w reklamach telewizyjnych, a szczególnie jest to nieprawdziwe w przypadku firm, czy marek czy portali mniej znanych i popularnych.

  19. Peryskop 20 grudnia 2018 Odpowiedz

    Ty sobie zawsze znajdziesz wytłumaczenie dla swojej jednoosobowej teorii.
    Z tobą nie ma dyskusji bo Ty zawsze znajdziesz sobie wytłumaczenie po siebie.
    Co Ty wogóle możesz powiedziec i jakim prawem deprecjonujesz te portale i ich wartosci rynkowe, które znajdują sie pod topowymi domenami Przecież nikt nie bedzie Ci człowieku składał raportów finansowych z ich działalnosci,a tylko i wyłacznie na tej podstawie można powiedzieć, czy cos jest, czy nie jest rentowne i na jakie były drogi do sukcesu.Bo Tobie sie cos wydaje to znaczy ze tak ma byc? Ogarnij sie człowieku bo już schodzisz na margines logicznego myślenia. Co do reklam telewizyjnych znowu kłamiesz, albo celowo, albo z niewiedzy.Nieprawdą jest ze nie podawane sa adresy w reklamach telewizyjnych, a szczególnie jest to nieprawdziwe w przypadku firm,marek,czy portali mniej znanych i popularnych.

  20. Peryskop 20 grudnia 2018 Odpowiedz

    Ty sobie zawsze znajdziesz wytłumaczenie dla swojej jednoosobowej teorii.
    Z tobą nie ma dyskusji bo Ty zawsze znajdziesz sobie wytłumaczenie pod siebie.
    Co Ty wogóle możesz powiedziec i jakim prawem deprecjonujesz te portale i ich wartosci rynkowe, które znajdują sie pod topowymi domenami Przecież nikt nie bedzie Ci człowieku składał raportów finansowych z ich działalnosci,a tylko i wyłacznie na tej podstawie można powiedzieć, czy cos jest, czy nie jest i na ile rentowne i na jakie były drogi do sukcesu.Bo Tobie sie cos wydaje to znaczy ze tak ma byc? Ogarnij sie człowieku bo już schodzisz na margines logicznego myślenia. Co do reklam telewizyjnych to oczywiście kłamiesz, albo celowo, albo z niewiedzy.Nieprawdą jest ze nie podawane sa adresy w reklamach telewizyjnych, a szczególnie jest to nieprawdziwe w przypadku firm,marek,czy portali mniej znanych i popularnych.

  21. Peryskop 20 grudnia 2018 Odpowiedz

    Ty sobie zawsze znajdziesz wytłumaczenie dla swojej subiektywnej jednoosobowej teorii.
    Z Tobą nie ma dyskusji bo Ty zawsze znajdziesz sobie wytłumaczenie po siebie.
    Co Ty wogóle możesz powiedziec i jakim prawem deprecjonujesz te portale i ich wartosci rynkowe, które znajdują sie pod topowymi domenami Przecież nikt nie bedzie Ci człowieku składał raportów finansowych z ich działalnosci,a tylko i wyłacznie na tej podstawie można powiedzieć, czy cos jest, czy nie jest rentowne i na jakie były drogi do sukcesu.Bo Tobie sie cos wydaje i nie chcesz dostrzec takiego czy innego portalu to znaczy ze tak ma byc? Ogarnij sie. Co do reklam telewizyjnych znowu kłamiesz, albo celowo, albo z niewiedzy.Nieprawdą jest ze nie podawane sa adresy w reklamach telewizyjnych, a szczególnie jest to nieprawdziwe w przypadku firm,marek,czy portali mniej znanych i popularnych.

  22. Lech 20 grudnia 2018 Odpowiedz

    Wyniki finansowe poważnych firm są podawane, nawet głupie spółki zoo mają obowiązek publikacji wyników, ale jeśli na urlopy.pl działa spółka cywilna, to widać, że nie jest to duży biznes, bo nikt dużego biznesu pod s.c. nie prowadzi. Co do reklam – zamiast zarzucać mi kłamstwo, po prostu obejrzyj. I zastanów się, dlaczego w tak wielu reklamach domen w ogóle nie ma, dlaczego w części są tylko jako listek figowy gdzieś w rogu (najczęściej nie czytane przez lektora), za to jest „znajdź nas na fb”, loginy serwisów społecznościowych itp.

    A przykładu na dobry biznes dzięki domenie nadal nie ma. Na pytanie o konkrety, czyli $$$ odpowiadasz „jakim prawem” – śmieszne. Takim prawem, że to ty naokoło jednoosobowo rozpowiadasz o niezbędności domen, mimo że rynek od pewnego czasu ma na ten temat zupełnie inne zdanie.

  23. Peryskop 20 grudnia 2018 Odpowiedz

    Co do reklam w tv to radze zebys sie dokładniej przyjrzał zanim wprowadzisz ludzi w bład.
    Co do pozostałych spraw nie chce mi sie juz klepac w kółko tego samego do kogośc kto nie przyjmuje faktów.
    A już wmawianie komus ze lepiej, zeby nie miał dobrej domeny niz ją miał jest po prostu delikatnie mówiąc słabe.
    Nie dostrzegasz faktu ze sprzedaz domen nie jest publikowana i jednoczesnie domagasz sie podawania czegos co jest i nie moze zostać ujawnione?! Wiec takiej odpowiedzi nie dostaniesz i sie nie doczegasz bo jak cos jest zabronione to jest zabronione i nie otrzymasz takich informacji.Wiec nie forsuj tego argumentu w niskonczonosc bo go nie otrzymasz chyba ze zapłacisz kary za złamanie tajemnicy.
    Jezeli chodzi o topowe domeny to wystarczy ze przeklikasz sobie topowe domeny w Polsce w istotnych branzach i kategoriach i zobaczysz pod nimi rózne mniej lub bardziej preznie funkcjonujace biznesy.Zobaczysz sobie także przy okazji ile topowych domen jest jeszcze wogle wolnych i mozliwych do odkupienia bo np nic pod nimi dotad jeszcze nie ma i zobaczysz ze tych topowych domen mozliwych do odkupienia jest już stosunkowo mało i jezeli uwzglednisz te dwa czynniki i dwa główne i podstawowe powody ( tj. kurczaca sie liczba topowych domen do odkupienia i ich zagospodarowania oraz fakt ze transakcje nie są upubliczniane) oraz jeżeli wogóle zechcesz aby to równiez dotarło do Twojej głowy to zrozumiesz że OFICJALNYCH i spektakularnych transakcji na naszym krajowym rynku z pozoru jest niewiele, ale to bedzie obraz wybrakowany o wiedze i zafałszowany poniewaz tak jak mówie te transakcje sie odbywały i odbywaja poza oficjalnymi kamerami i na oczach widzów.
    Co do poruszanego przykładu Urlopy.pl i odbierania komuś prawa do bycia prezna i zyskowna firma tylko dlatego ze jest spółka cywilna moze swiadczyc jedynie o Twoim jednostronnym i subiektywnym spojrzeniu na powage sprawy. Idac dalej w Twoim rozumowaniu kto by nie przedstawił i zaprezentowal swoich zysków na danym temacie pod topowa nazwa to Tobie zawsze bedzie mało bo powiesz ze ktos inny ma wiecej i mógłby miec wiecej.
    A jak to mówia nigdy nie jest tak dobrze zeby nie mogło byc lepiej.Zatem takim tokiem myslenia nic nigdy nie bedzie dla Ciebie wystarczajaco opłacalne i zawsze bedziesz tylko narzekał i zrzucał odpowiedzialnosc na topowe domeny.Echhh ……………… !!!

  24. Peryskop 20 grudnia 2018 Odpowiedz

    Własnie wpadłem na kilka reklam w tv i oczywiscie przeżyłem „fatamorganę” (bo przeciez to co ja widzę na ekranie Ty nie widzisz ) pt : iperfumy.pl,polki.pl,energa.pl,ceneo.pl, irobot.pl,fines.pl,orange.pl,pyszne.pl,kaufland.pl,tchibo.pl,cinkciarz.pl,ncplus.pl,banklilenium.pl itd itp. a to tylko kilka pierwszych lepszych podawanych w reklamach adresów. Moze masz cos z ekranem nie tak u siebie?skoro Ci domeny usuwaja z ekranu tv?

  25. Lech 22 grudnia 2018 Odpowiedz

    Z tej listy tylko pyszne.pl opiera swój marketing o domenę. Pozostali albo podają adres tylko pro forma (jak słusznie napisałeś, muszę mieć coś z ekranem – domena jest po prostu zwyczajowo podawana na końcu i nie jest czytana przez lektora) jako że to jest ich brand (orange, energa), albo są właśnie dowodem, że dobra domena nie jest potrzebna do sukcesu (iperfumy).

  26. Peryskop 22 grudnia 2018 Odpowiedz

    Marudź sobie, marudź, a domenki i tak beda sie sprzedawały jak nie na zewnątrz to poza oczami gapiów i tyle. Ty zawsze bedziesz jeczał i sapał.
    Nie od dziś wiadomo, ze tych co nie są w posiadaniu topowych domen jest nieporównywalnie mniej ( zeby nie powiedzie c ze wrecz ułamek procenta) wzgledem tych którzy je mają, wiec tacy zawsze będą szukać sobie wytłumaczen dlaczego lepiej nie miec niz miec topową domenę. no bo co mają biedni zrobić i cóz im pozostało.Najpierw jeczałes ze nie podaja wogóle adresów domen w reklamach tv, a jak juz nie mogłes zbic tego argumentu bo sie okazało ze sciemniasz to zaczałes jeczec, ze nie podaja na przodzie tylko gdzies gdzie twoj wzrok i ekran tv nie dowidzi , ale to tylko twój wzrok i ekran tego nie dostrzega bo po prostu tego nie chcesz widziec, zebys mógł sobie wytłumaczyc swoją subiektywną opinię.Jak nie chcesz kupować topowej domeny( zakładajac pozytywny wariant ze wogóle cie na takową stac) to nie musisz tego robić,ale wmawianie komus zeby tez nie kupował graniczy i trąca psem ogrodnika.

  27. Lech 24 grudnia 2018 Odpowiedz

    Twoje nerwowe rzucanie się i obrażanie rzeczywiście sugeruje, że domeny swoje najlepsze lata już miały, skoro się trzeba uciekać do takich „argumentów”… Swoją drogą – pokaż jakie masz domeny, zobaczymy z czym kiblujesz 🙂

  28. Peryskop 24 grudnia 2018 Odpowiedz

    Od samego początku widać było ze ciągniesz do tego,zeby odkryc mój gwiazdozbiór, ale za „malutki” jesteś.Twoja strategia polega na tym,że będziesz ludziom obrzydzał domeny licząc na to ze ci odpuszcza jakas ciekawsza i wtedy i wbrew temu co tu lansujesz to z luboscia takowa przytulisz z umiłowaniem i przygarniesz z miłą chęcią. Takich chetnych cwaniaczków na darmową lub za 1/20 ceny topowa „zupkę” jest w necie cała masa.Ale nie doczekasz sie nikt ci topowej domeny nie odpusci( bo to zbyt dobra inwestycja) takze prózny twój trud.Pozostają ci zatem półsrodki i droga dookoła centrum.Jak zbierzesz trochę wiecej niz parę groszy to mozesz spróbować podejsc do jakiegoś właściciela topowej domenki, moze ci sie cos uda wytargowac ciekawego.Próbuj próbuj,a nóż widelec trafisz na swój szczęsliwy dzien.

  29. Peryskop 24 grudnia 2018 Odpowiedz

    A apropo określenia pt. „pies ogrodnika”
    Oto tłumaczenie niemal słownikowe: „pies ogrodnika” to związek frazeologiczny będący określeniem pejoratywnym. „Psem ogrodnika” jest zwykle nazywany ten, kto uniemożliwia lub utrudnia innym osobom dostęp do jakichś pożądanych przez nie dóbr {( w tym wypadku domen)rzeczy, stanowisko zawodowe, społeczne, partner życiowy itp.} pomimo lub dlatego, że sam nie może tych dóbr zdobyć lub czerpać z nich pożytku.

    Potocznie występuje niekiedy z dodatkowym objaśnieniem: „sam nie zje i drugiemu nie da”

    W zasadzie te słowa, mogłyby być i w 100% kwalifikowały się do tego, aby mogły być puentą tej całej dyskusji.

  30. Lech 27 grudnia 2018 Odpowiedz

    Ale p*** nie na temat 🙂 Mam lepszą puentę, odnośnie reklam w tv – właśnie widziałem reklamę EB. Wydawało by się, gdyby ktoś chciał uwierzyć peryskopowi, że EB powinna zabić się o domenę eb.pl, która jest na sprzedaż. Tymczasem firma ma jej właściciela głęboko w rzyci i sobie postawiło serwis na swoim haśle reklamowym: tymczasemeb.pl. Dla peryskopa będzie to dowód, że domeny się pojawiają w reklamach, dla mnie to dowód, że można prowadzić skuteczny przekaz marketingowy bez topowej domeny. Już można. I tak większość klientów nie nawiąże relacji z marką na jakiejkolwiek domenie, tylko w serwisach społecznościowych.

  31. Peryskop 27 grudnia 2018 Odpowiedz

    Pozwól, że pozostanę przy swoim zdaniu.Nie obraź się proszę,ale ta dyskusja z tobą nie ma większego sensu, ponieważ mamy zupełnie różne doświadczenia na rynku domen.Nie sposób przyjąć twojej wersji skoro dostaję niemal każdego dnia po kilka, czy kilkanaście zapytań o kupno takich, czy innych domen. Dlatego szukaj sobie swoich usprawiedliwień dla braku możliwości posiadania dobrej domeny, ale nie wciskaj ludziom na chama coś co jest kompletnie oderwane od tego czego ludzie cały czas szukają i oczekują i tego co dzieje się tak naprawdę na tym rynku za kulisami przypadkowych gapiów.Ja niezmiennie pozostaję cały czas na swoim stanowisku,że dobra topowa domena to fundament i jeżeli tylko kogoś na to stać i ma pomysł na jej wykorzystanie to nie zastanawiałbym się na jego miejscu, ani chwili w jej nabyciu,ponieważ z cała pewnością inwestycja wcześniej,czy później zwróci im się z nawiązką.Szczególnie na rynku polskim, kiedy dobrą topową domenę można kupić za stosunkowo niewielkie pieniądze jeżeli porównamy to z cenami na rozwiniętych i mocnych rynkach zachodnich.

  32. Sylwek 5 stycznia 2019 Odpowiedz

    Poczułem się wezwany do tablicy.
    Oczywiście, że stać nas na założenie firmy w PL, również taką posiadamy, jednak biznes prowadzimy globalnie i wchodząc na zagraniczne rynki jako firma z PL nie mielibyśmy szans …

    Nie znasz naszej sytuacji materialnej zatem proszę nie wypowiadaj się na ten temat.

    Co do Faktury.pl – naszym zdaniem ponad 700 firm korzystających z tego serwisu, gdzie nie jest on jeszcze ukończony, bez żadnej reklamy w wersji beta jest sporym sukcesem, wyłącznie domeny generycznej, jednak aby to zrozumieć trzeba mieć o tym rynku pojęcie.

    Reasumując skoro uważasz, że domeny nie mają przyszłości to co robisz w tej branży i na tym serwisie?

    Ktoś kto nie wierzy w własny biznes z pewnością go nie zrobi.
    Rynek domen ma i jeszcze bardzo długo będzie miał się świetnie, dobry adres zawsze był w cenie , tak jak w realu.

  33. Lech 15 stycznia 2019 Odpowiedz

    @Sylwek – jaką polską spółkę prowadzicie? W czym prowadzenie polskiego serwisu faktury.pl na polskiej spółce uniemożliwiałoby „globalną ekspansję Mekros Ltd”?