Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


GoDaddy prowadzi ekspansję na europejskim rynku wtórnym. Czy wejdzie również do Polski?

GoDaddy prowadzi ekspansję na europejskim rynku wtórnym. Czy wejdzie również do Polski?

GoDaddy coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność na rynku wtórnym w Europie. Od lata tego roku będzie udostępniał na swojej platformie ofertę kilku nowych rejestratorów – wynika z informacji DNW.

Serwis DomainNameWire.com donosi, że GoDaddy zwiększa swoje zasoby wygasłych domen. W tym celu nawiązuje współpracę z mniejszymi rejestratorami. Od lata największy gracz pierwotnego rynku domen na świecie zamierza poszerzyć swoje listy sprzedażowe o nazwy oferowane przez mniejsze marki. Taka informacja pojawiła się w wypowiedzi wiceprezesa GoDaddy Paula Nicksa dla DNW.

Nicks nie ujawnił, o jakich konkretnie rejestratorów chodzi. Andrew Alleman, autor wpisu, spekuluje, że plany mogą obejmować m.in. Namecheap. To jeden z największych graczy na rynku .com. Według majowych danych ICANN firma znajduje się na piątym miejscu pod względem liczby rejestracji nowych nazw w tym rozszerzeniu. Tylko w ciągu lutego obsłużyła ponad 130 tys. takich operacji – jedynie ok. 10 tys. mniej niż czwarty na liście rejestrator HiChina.

Wiceprezes GoDaddy zdradził również, że GoDaddy zwiększa kadry sprzedażowe obsługujące rynek wtórny w Europie. W grudniu 2016 r. informowaliśmy, że amerykański gigant zakupił za gigantyczną kwotę 1,69 miliarda euro Host Europe Group – największego na Starym Kontynencie dostawcę usług webowych, obsługującego 1,7 miliona klientów. Dla porównania skali transakcji warto przypomnieć, że największy polski rejestrator home.pl został zakupiony przez niemiecki koncern United Internet, właściciela marki 1and1, za 155 milionów euro. HEG działa głównie w Wielkiej Brytanii i Niemczech, można się więc spodziewać, że na tym „odcinku” skupią się również aftermarketowe działania GoDaddy. Nie wiadomo jednak, jakie rozmiary ekspansja tego molocha przyjmie w przyszłości, tym bardziej że spółka od kilku lat działa na polskim rynku pierwotnym.

Jak na razie platformą aftermarketową promowaną przez GoDaddy jest Afternic.com, przejęty przez giganta w 2013 r. W ofercie tego serwisu nie ma domen .pl. Również na polskiej wersji serwisu aukcyjnego GoDaddy wyświetlane są niemal wyłącznie nazwy z końcówką .com. Zanim amerykańska marka zdecyduje się wejść na rynek polski, wcześniej zapewne zechce spróbować swoich sił na bardziej opłacalnym rynku niemieckim. Tam jednak będzie musiała zmierzyć się ze światowym liderem, czyli platformą Sedo. A z tej potyczki może nie wyjść zwycięsko.

Tagi: , , , , , ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?