Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domena .pl doczekała się swojego logo

Domena .pl doczekała się swojego logo

Końcówka .pl ma „nowe” logo. Po raz pierwszy zostało ono zaprezentowane publicznie podczas Dnia Otwartego rejestru .pl, zorganizowanego przez Dział Domen NASK 28 września br.

NASK opublikował na stronie DNS.pl podsumowanie z Dnia Otwartego rejestru .pl. Impreza uświetniła piętnastolecie Programu Partnerskiego, czyli współpracy operatora polskiej ccTLD z rejestratorami. „Celem imprezy było podtrzymywanie dobrych relacji z kluczowymi Partnerami rejestru.pl. W wydarzeniu brali udział przedstawiciele kilkudziesięciu rejestratorów” – czytamy w komunikacie opatrzonym bogatą oprawą zdjęciową.

Podczas spotkania omawiano tematy sporów domenowych, hurtowych transferów domen, a także wdrożenia RODO/GDPR, czyli unijnych przepisów o ochronie danych osobowych, które stanowią zagrożenie dla systemu whois. Po raz pierwszy zaprezentowane zostało „nowe” logo .pl „wraz z koncepcją identyfikacji wizualnej, które są częścią strategii marketingowej rejestru .pl”. Oto ono:

logo-rejestr-pl-500x500

Tym działaniom można tylko przyklasnąć, tym bardziej że od dawna na tych łamach zarzucaliśmy NASK zaniedbywanie promocji polskiej domeny krajowej. Na tle działań operatorów legacy gTLD, a szczególnie nTLD, polski rejestr „wyróżniał się” biernością, wychodząc z założenia, że promocja należy do partnerów, a do rejestru zapewnianie administracji i infrastruktury. Być może teraz się to zmieni – o ile NASK nie poprzestanie na wdrożeniu „nowej” identyfikacji wizualnej.

No właśnie, tylko czy faktycznie „nowej” czy po prostu pierwszej? Końcówka .pl dotychczas nie miała swojego logo (chyba że było ono wyjątkowo mało charakterystyczne i wyjątkowo słabo promowane – zastrzeżenie na okoliczność, gdyby wyżej podpisanego oszukała pamięć). Obecnie logotyp zdobi już stronę DNS.pl, również w postaci faviconu. Pozostaje mieć nadzieję, że to tylko pierwsze słowo rejestru .pl w jego ofensywie marketingowej. Całkiem prawdopodobne, że obok wysokich cen odnowień brak promocji polskiej ccTLD stanowi(ł) główną przyczynę marnych wyników „peelki”.

Tagi: , , , , , , , ,

Komentarze ( 6 )

Czym możesz się podzielić?