Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


UOKiK zgodził się na przejęcie home.pl przez 1&1 Internet

UOKiK zgodził się na przejęcie home.pl przez 1&1 Internet

UOKiK wyraził zgodę na przejęcie szczecińskiej spółki home.pl przez firmę 1and1, należącą do niemieckiego koncernu United Internet. Na stronie UOKiK pojawił się w tej sprawie oficjalny komunikat.

Dziś informowaliśmy o finalizacji procedury przejęcia home.pl przez United Internet. Zgodnie z wiadomością prasową rozesłaną przez niemiecką spółkę, UI zapłacił 155 milionów euro za pełnię udziałów w home.pl. W tej sytuacji było jasne, że UOKiK dał zielone światło dla przeprowadzenia operacji przejęcia polskiego registrara. Potwierdza to oficjalny komunikat Urzędu. Oto jego treść:

UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez spółkę 1&1 Internet kontroli nad home.pl. Przeprowadzone postępowanie i badanie rynku wykazały, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji

Uczestnicy koncentracji zajmują się tzw. usługami w chmurze obliczeniowej (m.in. hostingiem, rejestracją i utrzymaniem stron internetowych). W trakcie postępowania do Urzędu wpłynęły sygnały z rynku wyrażające wątpliwości w sprawie wpływu koncentracji na konkurencję. Dodatkowo, brak było dotychczas publicznie dostępnych i wiarygodnych danych na temat działalności związanej ze świadczeniem usług w chmurze obliczeniowej. Dlatego UOKiK zdecydował o przedłużeniu postępowania o cztery miesiące i przeprowadzeniu badania rynku. Pytania skierowano do ponad 30 podmiotów. Wśród nich była także Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK), która wyraziła opinię, że transakcja nie stanowi zagrożenia dla konkurencji. Jest to  instytut badawczy pełniący funkcję krajowego rejestratora nazw internetowych w domenie krajowej .pl.

Przeprowadzona analiza wykazała, że koncentracja będzie miała największy wpływ na krajowe rynki rejestracji i obsługi domeny krajowej .pl oraz usług hostingowych. Na żadnym z nich nie dojdzie jednak do ograniczenia konkurencji. Przede wszystkim nie zmieni się znacząco struktura tych rynków. Udziały uczestników koncentracji wynikają przede wszystkim z obecnej pozycji home.pl. Po dokonaniu transakcji 1&1 Internet nadal będzie musiał liczyć się z konkurencją innych przedsiębiorców.

Zgodnie z przepisami, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.

Źródło: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12097

Tagi: , , ,

Komentarze ( 3 )

Czym możesz się podzielić?

  1. Facet 5 stycznia 2016 Odpowiedz

    Jasne, ze ukoik, nask i antymonopolowy plus kto tam jeszcze nie podskocza takiemu konkurentowi i transakcja przebiegla gładko…
    Dzieki za newsa,

    To wspaniale ze polska marka tak doceniona niebotycznie wysoko,
    bardzo zle z drugiej strony ze tak została połknieta przez… no wiadomo,
    a czasy gdy „Wanda niemca nie chciała” tylko w bajkach zostały chyba.

    Chcielista miec kapitalizm, to mota od ponad 25 lat i takie przejecia to kapitalizm w czystej postaci, mozemy sobie teraz tylko patriotycznie pobiadolic…

  2. Balcer 7 stycznia 2016 Odpowiedz

    Kapitalizm to by był, gdyby taka sprzedaż odbyła się bez pytania o zdanie kogokolwiek poza 2 ww. firmami, a taki neosocjalizm jaki mamy, to wymaga pytanie o zdanie ekipy urzędników utrzymywanych z podatków. Przepisy uchwalane w imię ochrony klientów podbijają ostatecznie ceny dla wszystkich i generują takie dodatkowe koszty firmom z branży, że bez prawnika ani rusz. Kapitalizm by był w Polsce, gdybym mógł świadomie wybrać niższą cenę w firmach, które nie spełniają obostrzeń GIODO, itp.

  3. Darek 26 stycznia 2016 Odpowiedz

    @Balcer to, o czym piszesz to jest dziki kapitalizm. Naprawdę chciałbyś, żeby była jedna hiperfirma hostingowa, która dyktowałaby wszystkim warunki? Już zapomniałeś jak w Polsce wyglądał rynek telekomunikacyjny na początku lat 90?

    Jasne, zbyt duże regulowanie rynku jest złe, ale pozostawienie korporacji samym sobie jest jeszcze gorsze.

    BTW home.pl z roku na rok pogarsza jakość usług. BOK odpowiada po 24h. Właśnie jestem w trakcie transferu domeny klienta. Droga przez mękę.