Najdroższe sprzedaże listopada 2015 r.
Najdrożej sprzedaną domeną listopada była nazwa generyczna Drink.com. Adres zmienił abonenta za pół miliona dolarów. Na liście non-.com zatriumfowała natomiast najpopularniejsza nowa końcówka, czyli .xyz.
W listopadzie nie doszło niestety do milionowych sprzedaży. Najdroższym adresem okazał się generyk Drink.com, który zmienił właściciela za 500 tys. dolarów. W kontekście listopadowych transakcji warto jednak wspomnieć o dwuliterówce LE.com, za którą zapłacono 10 milionów dolarów. Do sprzedaży doszło co prawda w kwietniu br., jednak informacja na jej temat pojawiła się w ubiegłym miesiącu.
Transakcja nie została wciągnięta do rocznego rankingu serwisu DNJournal.com, ponieważ informację na jej temat podały źródła chińskie, stosunkowo trudne do zweryfikowania ze względu na barierę językową. Ponadto sprzedaż nie została oficjalnie potwierdzona przez kontrahentów. Jednak wpis w bazie whois dotyczący ostatniej modyfikacji dokonanej na domenie przemawia za tym, że do sprzedaży faktycznie doszło. Sprzedaż LE.com to jeden z wielu przykładów transakcji, które realizowane są „pod przykrywką” umów NDA i wieść na ich temat dociera do opinii publicznej długo po ich finalizacji, często zupełnie przypadkowo.
Na ogólnej liście sprzedażowej, jak zwykle, znalazło się sporo akronimów oraz cztery domeny numeryczne. Znamienne, że coraz wyższe ceny osiągają domeny NNNN.com. Cztery znaki w domenie drugiego poziomu to teoretycznie niewiele, jednak w przypadku cyfr – sprawa ma się nieco inaczej. Stawki rzędu kilkuset tysięcy dolarów za tego typu adresy do niedawna były nieosiągalne. Wszystko jednak zmieniło się wraz z ekspansją chińskiego biznesu na rynku domen. Klienci z Państwa Środka nad wyraz cenią sobie adresy numeryczne, szczególnie te zawierające „szczęśliwe liczby”, jak ósemka.
To wyjaśnia również zawrotną cenę zapłaconą za jednocyfrowy adres w domenie .xyz. Choć .xyz jest najpopularniejszą nową domeną, to jednak jest to końcówka nTLD, która pod względem wartości rynkowej znacząco ustępuje najpopularniejszym rozszerzeniom z kategorii legacy gTLD, w szczególności zaś .com. A jednak jednocyfrowa nazwa okazała się przeważyć szalę na korzyść wysokiej „wyceny” adresu .xyz. Do wysokiej stawki przyczynił się również fakt, że klienci z Chin nie wybrzydzają na nTLD w podobnym stopniu jak inwestorzy z Zachodu.
W zestawieniu non-.com TLD znalazły się również dwie nazwy w rozszerzeniu .top, które coraz częściej gości w rankingach sprzedażowych, a także dwa adresy z końcówką .io, jedną z domen GccTLD, o której ostatnio często pisujemy ze względu na jej rosnącą popularność.
Na rynku polskim sytuacja niestety wygląda niekorzystnie. Najwyższa transakcja, do jakiej doszło nad Wisłą w listopadzie, to sprzedaż domeny PraceLicencjackie.com.pl za 2,5 tys. zł. Znamienne, że rozszerzenie .com.pl zatriumfowało tym razem nad „czystą” końcówką .pl. Tym bardziej że w rankingu znalazły się całkiem ciekawe nazwy zarejestrowane bezpośrednio w polskiej TLD. To tylko kolejne świadectwo tego, że o wartości domeny decyduje to, ile klient jest skłonny za nią zapłacić.
Domeny ogółem
1. | Drink.com | 500 000 $ |
---|---|---|
2. | 8181.com | 225 000 $ |
3. | 6.xyz | 125 000 $ |
4. | Tonic.com | 80 000 $ |
5. | FZD.com | 65 000 $ |
5. | KJZ.com | 65 000 $ |
6. | LHT.com | 55 005 $ |
7. | DCR.com | 42 000 $ |
8. | Farma.com | 42 400 $ |
8. | Shoop.de | 42 400 $ |
9. | ICT.com | 40 280 $ |
10. | eJet.com | 40 000 $ |
10. | X.de | 40 000 $ |
11. | NOY.com | 39 000 $ |
12. | 0857.com | 38 333 $ |
13. | Concurrent.com | 35 000 $ |
14. | Aflam.com | 34 000 $ |
15. | Kuzu.com | 32 000 $ |
16. | Mineral.com | 30 000 $ |
16. | Peppol.com | 30 000 $ |
17. | PEQ.com | 27 000 $ |
18. | ExpectTheUnexpected.com | 25 000 $ |
18. | 7076.com | 25 000 $ |
19. | Wine.mx | 25 001 $ |
20. | FindMyMoney.com | 24 888 $ |
Źródło: DNJournal.com
non-.com TLD
1. | 6.xyz | 125 000 $ |
---|---|---|
2. | Shoop.de | 42 400 $ |
3. | X.de | 40 000 $ |
4. | Wine.mx | 25 001 $ |
5. | Your.tv | 21 200 $ |
6. | Verity.org | 16 500 $ |
7. | Scrip.net | 14 709 $ |
8. | Palm.info | 13 250 $ |
9. | Vertrag.de | 12 840 $ |
10. | 789.top | 12 223 $ |
11. | Profit.io | 10 999 $ |
12. | 111.top | 10 795 $ |
13. | Sponsor.me | 10 600 $ |
14. | SeaTours.de | 10 367 $ |
15. | Crave.io | 10 000 $ |
15. | Pose.co | 10 000 $ |
16. | JRR.org | 9888 $ |
17. | UF.net | 9 540 $ |
18. | Slots.nu | 8940 $ |
19. | JP.tv | 8774 $ |
20. | BR.uk | 8154 $ |
Źródło: DNJournal.com
Domeny .pl
1. | PraceLicencjackie.com.pl | 2500 zł |
---|---|---|
2. | Barometr.pl | 1220 zł |
3. | WZB.pl | 810 zł |
4. | FGD.pl | 805 zł |
5. | FaxTel.pl | 800 zł |
5. | Wedan.pl | 800 zł |
6. | Trzewiki.pl | 727 zł |
7. | MedicalNet.pl | 724 zł |
8. | Banksterzy.pl | 700 zł |
9. | Donos.pl | 667 zł |
10. | TVPKrakow.pl | 641 zł |
11. | Blat.pl | 605 zł |
12. | Neumann.pl | 560 zł |
13. | Menel.pl | 555 zł |
14. | Zox.pl | 550 zł |
15. | Rapsodia.pl | 540 zł |
15. | Tede.pl | 540 zł |
16. | Skupuje.pl | 525 zł |
17. | Mrozek.pl | 515 zł |
18. | Export-Import.pl | 500 zł |
18. | GodnaEmerytura.pl | 500 zł |
18. | GoryOpawskie.pl | 500 zł |
19. | Grzejniki-Kanalowe.pl | 490 zł |
19. | Marciszewski.pl | 490 zł |
19. | Neuwald.pl | 490 zł |
20. | uTorrent.pl | 484 zł |
Źródło: CenyDomen.pl Tagi: .com, .com.pl, .pl, .xyz, Drink.com, sprzedaże
Ale to smutne że za PL są tak niskie stawki zaczynam się zastanawiać czy warto dalej je kupować…..