Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Kolejna wysoka sprzedaż: Laptop.pl zmienia właściciela za 17 tys. zł

Kolejna wysoka sprzedaż: Laptop.pl zmienia właściciela za 17 tys. zł

Na polskim rynku doszło do kolejnej wysokiej sprzedaży. Adres Laptop.pl zmienił właściciela za 17 tys. zł. Transakcja została sfinalizowana za pośrednictwem giełdy Aftermarket.pl.

Wczoraj informowaliśmy o wysokiej sprzedaży dwóch adresów w rozszerzeniach .pl i .com.pl za łączną kwotę 20 tys. zł. Wieczorem, po publikacji newsa, doszło do kolejnej pięciocyfrowej transakcji na polskim rynku. Za 17 tys. zł wylicytowana została domena Laptop.pl. W transakcji pośredniczyła giełda Aftermarket.pl.

Informacja na temat planowanej sprzedaży pojawiła się 3 września na forum domainerów DI.pl w postaci zaproszenia do aukcji. Wiadomość opublikował inwestor Daniel Dryzek, występując w imieniu swojej klientki. Cena startowa została ustalona na 1 zł. Co ciekawe, nie podano ceny minimalnej, co wydaje się ryzykowne w przypadku tak wartościowej domeny. Liczba złożonych ofert wyniosła 35. Ostatnia kwota, 17 tys. zł, pojawiła się 9 września o godzinie 20:31.

laptoppl jpg

Mimo że cena osiągnięta przez tę domenę sama w sobie jest wysoka, to jednak w tym przypadku wydaje się ona niewygórowana. Kwestia wartości adresu jest oczywiście dyskusyjna. Z jednej strony termin „laptop” odnosi się do chodliwego towaru, z drugiej ma mniejszy potencjał niż wariant tego samego wyrazu w liczbie mnogiej. Adres Laptopy.pl jest bardziej intuicyjny dla osób poszukujących notebooków za pośrednictwem internetu i może „przejmować” potencjalnych klientów firmy, która korzysta z analogicznej nazwy w liczbie pojedynczej. W dodatku pod adresem Laptopy.pl funkcjonuje już serwis firmy ATCom, a domena z historią ma mocniejszą pozycję rynkową. Obecnie Laptop.pl przekierowuje na stronę CP24.pl, a w bazie whois dla tego adresu jako abonent wpisany jest podmiot Computer Partner Waldemar Łobaczewski.

Druga pięciocyfrowa transakcja w niedługim odstępie czasu to dobra wiadomość dla polskiego rynku wtórnego, jednak to zbyt mało, by mówić o przełomie w upublicznianiu sprzedaży nazw z końcówką .pl. Niemniej każda tego typu informacja sprzyja pobudzeniu koniunktury w branży domen.

Tagi: , , , , , , ,

Komentarze ( 3 )

Czym możesz się podzielić?