Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google wykorzystuje swoją wyszukiwarkę do promocji Google Domains

Google wykorzystuje swoją wyszukiwarkę do promocji Google Domains

Nie chcemy się chwalić proroczymi zdolnościami, ale jeszcze w styczniu pisaliśmy, że Google najpewniej wykorzysta swój quasimonopol na rynku wyszukiwania do promocji usługi Google Domains. No i stało się.

Stało się za Oceanem, bo usługi rejestracyjne Google jeszcze nie są w Polsce dostępne – dlatego w rodzimym „guglu” nie zobaczymy tego samego numeru jeden dla hasła „domains” co w USA. A jaki to numer jeden – to już chyba łatwo się domyślić: oczywiście https://domains.google.com.

O sprawie doniósł Michael Berkens na blogu TheDomains.com. W odpowiedzi na zapytanie „domains” serwis domenowy Google wyświetla się na liście wyników organicznych wyżej niż tacy rejestratorzy-giganci jak GoDaddy.com, Network Solutions.com, 1and1.com, NameCheap.com czy Domain.com.

gogole jpg

Wyniki Yahoo czy Bing są oczywiście zupełnie inne – do tego stopnia, że adres Domains.Google.com w ogóle nie pojawia się w nich na pierwszej stronie. Jak donosi Berkens, serwis Google w wyszukiwarce Google plasuje się ponadto na drugim miejscu dla frazy „domain registrar”, na szóstym dla „domain registrars” i na czwartym dla keywordu „domain”.

Zaskoczenia niby nie ma, ale odnotowujemy, żeby nie było złudzeń co do neutralności w internecie.

Tagi: , , , , , ,

Komentarze ( 3 )

Czym możesz się podzielić?

  1. anonim 31 marca 2015 Odpowiedz

    Wydaje mi sie ze jest to wynik serwowany adekwatnie do rzeczywistosci – produkty Google zawsze cieszyly, ciesza i beda cieszyc sie sporym zainteresowaniem ze strony innych, stad pewnie wysoko skoczyla ich strona – to dosc normalne, moim zdaniem. Z tym, ze jak zwykle na takie tematy wypowiada sie sam registry domen, wiec to dosc dwuznaczna opinia, kierowana „jezdzeniem po konkurencji”, jak sie da – a to az jest be, ze home ssie, czy google domains korzysta z quasimonopolu. Nie ma innego wyjscia – to, co jest popularne, nie bedzie celowo zanizac sie w wyszukiwarce.

    • Przemysław Ćwik Przemysław Ćwik 31 marca 2015 Odpowiedz

      Adekwatnie? Google Domains jest na rynku od 2 miesięcy i przebił GoDaddy? :)) Co w takim razie z wynikami Bing i Yahoo? W tym przypadku nie wypowiada się „registry domen”, tylko niżej podpisany. Nie rozumiem, o jakiej konkurencji mowa, skoro GD działa w USA, a nie w PL.

      • anonim 31 marca 2015 Odpowiedz

        Well, Google Domains będzie także w Polsce – to kwestia czasu. Ich się głównie z ogólnoświatowej dostępności. 🙂 Wbrew pozorom, mógłby przebić GoDaddy (i odważyłbym się stwierdzić, że już to zrobił); choćby w USA, stąd w polskiej wyszukiwarce ta strona nie wyświetla się tak wysoko, jak w przypadku polskich registrów.