Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Kolejna supersprzedaż w domenie .com!

Kolejna supersprzedaż w domenie .com!

Za 15 milionów yuanów, czyli ok. 2,43 miliona dolarów, abonenta zmienił adres Youxi.com. To kolejna po Whisky.com siedmiocyfrowa sprzedaż w tym roku.

Kilka dni temu pisaliśmy o największej transakcji tego roku: sprzedaży adresu Whisky.com za 3,1 miliona dolarów. W tym przypadku domena trafiła z rąk amerykańskiego inwestora do klienta końcowego z Niemiec. Jednak dwie inne imponujące sprzedaże tego roku związane są z rynkiem chińskim. Pod koniec lutego informowaliśmy o zakupie adresu 100.com za 950 tys. dolarów przez chińską spółkę YY Inc. A już 4 marca doszło do kolejnej transakcji z kapitałem chińskim w roli głównej. Chodzi o domenę Youxi.com sprzedaną za niemal 2,5 miliona dolarów. Nabywcą adresu jest Gamewave Group Limited – największy twórca gier internetowych w Państwie Środka. Skąd tak wysoka cena domeny? „Youxi” to najwartościowszy z punktu widzenia branży, w której działa Gamewave, generyk, oznaczający właśnie „gry”.

Tegoroczna czołówka transakcji dowodzi nie tylko potęgi chińskiej gospodarki internetowej i siły chińskiego kapitału, ale pokazuje również, że rozszerzenie .com jest w zaskakująco dobrej kondycji w obliczu rozpędu, jakiego nabiera program nowych domen. Ale nie wszyscy mają powody do zaskoczenia tym obrotem wydarzeń. Zdziwiony zapewne nie jest Rick Schwartz, który od dawna wieszczył wzmocnienie rynkowej pozycji .com po wdrożeniu nowych TLD – chyba że potraktować jego „prognostykę” wyłącznie jako działania PR.

Tak czy owak, rekordowe sprzedaże za Oceanem i w Państwie Środka to świetna wiadomość dla rynku domen i dobry znak dla inwestorów – nie tylko tych, którzy ulokowali swój kapitał w adresach .com. Jeśli sukcesy tej końcówki potraktować jako wzmocnienie rynkowego lidera na rynku amerykańskim i globalnym, to warto pamiętać, że na rynku polskim co najmniej równie bezkonkurencyjną domeną jest .pl, która praktycznie w żadnej z nowych TLD nie ma realnego konkrenta.

Tagi: , , , , ,

Komentarze ( 3 )

Czym możesz się podzielić?