Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

75-procentowy rabat za „dziękuję”. Dobry uczynek czy naiwność?

75-procentowy rabat za „dziękuję”. Dobry uczynek czy naiwność?

Inwestor obniżył pierwotną cenę domeny za obietnicę publikacji podziękowań na stronie, która pojawi się pod sprzedanym adresem. Twierdzi, że podoba mu się projekt, który chce stworzyć klient.


Google po raz kolejny uderza w domeny. Koniec z wyróżnieniami keywordów

Google po raz kolejny uderza w domeny. Koniec z wyróżnieniami keywordów

Google robi wiele, by podkopać pozycję domen internetowych i wzmocnić rangę SERP. Nie zawsze są to działania wymierzone bezpośrednio w adresy www, ale zwykle negatywnie odbijają się one na domenach.


Wiek domeny nie ma znaczenia dla wyników pozycjonowania

Wiek domeny nie ma znaczenia dla wyników pozycjonowania

Tak przynajmniej brzmi oficjalne stanowisko Google. Wyraził je John Mueller analityk trendów w firmie z Mountain View w... jednowyrazowym poście na Twitterze.


Po co komu domeny? „Innowacje” Google stanowią zagrożenie dla adresów www

Po co komu domeny? „Innowacje” Google stanowią zagrożenie dla adresów www

Krok po kroku Google przejmuje coraz większe obszary internetu. „Wyszukiwarka numer 1” zaczyna wyświetlać odpowiedzi bezpośrednio z poziomu SERP, co może wpłynąć negatywnie na znaczenie domen i stron internetowych.


Google: „długość domeny nie ma znaczenia dla SEO”. Serio?

Google: „długość domeny nie ma znaczenia dla SEO”. Serio?

Serwis SeroundTable.com zamieścił twitterowy wpis John Muellera z Google, który potwierdza, że długość domeny nie ma znaczenia dla SEO. No cóż, bezpośredniego pewnie nie ma, ale pośrednie – jak najbardziej.


Google Penguin został włączony do jądra algorytmu wyszukiwania. Co z tego wynika?

Google Penguin został włączony do jądra algorytmu wyszukiwania. Co z tego wynika?

Kilka dni temu koncern z Mountain View poinformował, że Penguin stał się elementem jądra algorytmu wyszukiwania Google. Co to oznacza dla właścicieli domen i funkcjonujących pod nimi serwisów internetowych?


Ponad połowa internautów nie odróżnia reklam od wyników organicznych w Google

Ponad połowa internautów nie odróżnia reklam od wyników organicznych w Google

55 proc. internautów nie jest w stanie odróżnić reklam wyświetlanych w SERP od wyników organicznych. Nawet w młodszych grupach wiekowych odsetek ten zbliżony jest do 50 proc.


Nowe domeny wypadają lepiej w kampaniach AdWords niż .com. A co z pozycją w SERP?

Nowe domeny wypadają lepiej w kampaniach AdWords niż .com. A co z pozycją w SERP?

Z badania przeprowadzonego przez agencję Globe Runner wynika, że strony pod adresami z nTLD mogą uzyskiwać więcej odsłon i tańsze kliki niż adresy .com w kampaniach AdWords. Czy nowe domeny mają również przewagę w rankingu Google?


Domainerzy mają rację! Adresy ze słowami kluczowymi uzyskują więcej wejść

Domainerzy mają rację! Adresy ze słowami kluczowymi uzyskują więcej wejść

Verisign opublikował na swoim blogu analizę, z której wynika, że adresy zawierające słowa kluczowe odnotowują więcej wejść niż domeny pozbawione popularnych keywordów. Tym samym potwierdzona została teza od dawna głoszona przez domainerów: generyki są bardziej wartościowe od niegeneryków z punktu widzenia uzyskiwania ruchu.


Google likwiduje boczny panel reklamowy ze stron wyszukiwarki

Google likwiduje boczny panel reklamowy ze stron wyszukiwarki

Google wprowadził radykalne zmiany w sposobie wyświetlania reklam na stronach z wynikami wyszukiwania. Z SERP znika boczny panel z promowanymi linkami. Teraz treści sponsorowane będą prezentowane tylko powyżej i poniżej listy „organicznych” linków.