Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


GoDaddy oferuje rejestrację domen-emotikonów

GoDaddy oferuje rejestrację domen-emotikonów

Emotikony od dłuższego czasu stanowią „nieodzowny” składnik komunikacji internetowej. Niedawno wprowadziła je do swojej oferty rejestracyjnej firma GoDaddy.


Największe sprzedaże września 2016

Największe sprzedaże września 2016

Najdrożej sprzedanym adresem września była dwuliterówka DA.com, za którą zapłacono 650 tys. dolarów. Na polskim rynku najwięcej „zainkasowała” domena Loto.pl, która zmieniła właściciela za 31,7 tys. zł.


GoDaddy wykorzystuje prosty trik, by zwiększyć liczbę rejestracji

GoDaddy wykorzystuje prosty trik, by zwiększyć liczbę rejestracji

GoDaddy to największy rejestrator domen na świecie, działający również na polskim rynku. By zwiększyć liczbę rejestracji, firma wykorzystuje prosty, choć – wydaje się – niezbyt uczciwy trik.


H88 przejęło Domeny.pl. A w H88 zainwestował fiński fundusz 3TS

H88 przejęło Domeny.pl. A w H88 zainwestował fiński fundusz 3TS

Poznańska spółka H88, właściciel takich marek jak Hekko i Ogicom, przejęła krakowską firmę Domeny.pl. Z kolei w H88 zainwestował 5,5 miliona euro fiński fundusz 3TS Capital Partners.


Największe sprzedaże sierpnia 2016

Największe sprzedaże sierpnia 2016

Najdrożej sprzedana domena sierpnia to Wave.com. Nazwa zmieniła właściciela za 420 tys. dolarów. Na rynku polskim „jedynką” okazał się adres Kwatery.pl, za który zapłacono 44 655 zł.


Wicepremierze, kup pan domenę!

Wicepremierze, kup pan domenę!

Nie tylko Beata Szydło zdaje się mieć w poważaniu domeny internetowe. Adresu ze swoim nazwiskiem nie zdołał zabezpieczyć również Mateusz Morawiecki.


Wysokie sprzedaże w domenie .pl. Dwa adresy zmieniły abonentów za 54 tys. zł

Wysokie sprzedaże w domenie .pl. Dwa adresy zmieniły abonentów za 54 tys. zł

Chodzi o domeny Kochaj.pl i Loto.pl. Pierwsza z nazw została sprzedana za 22 tys. zł, a druga za 31,7 tys. zł. Transakcje zostały zrealizowane za pośrednictwem platformy Sedo.


Największe sprzedaże lipca 2016 r.

Największe sprzedaże lipca 2016 r.

Lipcowe rankingi udowadniają, że określenie „sezon ogórkowy” nie ma zastosowania do rynku domen. W samym środku okresu urlopowego ceny sprzedaży przerosły wszelkie oczekiwania. Doszło również do transakcji siedmiocyfrowej.


Sprzedaż domeny a koszty rebrandingu

Sprzedaż domeny a koszty rebrandingu

Motywacje klientów kupujących adresy są rozmaite. Często zależą od nich stawki płacone za nazwy. Z punktu widzenia domainera wymarzoną okazją do sprzedaży domeny jest rebranding firmy, która stara się o pozyskanie nowego adresu.


4 powody, dla których warto wybrać nową domenę na firmowy brand

4 powody, dla których warto wybrać nową domenę na firmowy brand

Niebawem miną trzy lata, odkąd pierwsze nowe domeny pojawiły się na rynku. nTLD zdobyły szturmem rynki azjatyckie, nieźle mają się w USA, ale wciąż z rezerwą przyjmowane są w Europie. Może czas to zmienić?