Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

Znowu wzrosty. Raport NASK za czwarty kwartał 2018 r.

Znowu wzrosty. Raport NASK za czwarty kwartał 2018 r.

Drugi kwartał z rzędu po „dłuższej przerwie” w rejestrze domeny .pl przybywa nazw. Wynik na koniec grudnia był o ponad 11 tys. lepszy niż na koniec września. Wzrósł również wskaźnik odnowień, a także liczba abonentów.


Play.de sprzedana taniej niż Play.pl

Play.de sprzedana taniej niż Play.pl

W styczniu br. sprzedana została domena Play.de. Za adres zapłacono 30 tys. euro. Niby sporo, a jednak całkiem mało w porównaniu do kwoty, jaką uzyskała ta sama nazwa z polską końcówką.


Najwyższe sprzedaże grudnia 2018 r.

Najwyższe sprzedaże grudnia 2018 r.

Grudniowy ranking otwiera transakcja o siedmiocyfrowej wartości. Trzyliterówka DXL.com zmieniła abonenta za 1,15 miliona dolarów. Najwyższa stawka zapłacona na rynku polskim wyniosła 11 tys. zł.


ParkingCrew generuje certyfikaty SSL dla zaparkowanych domen

ParkingCrew generuje certyfikaty SSL dla zaparkowanych domen

Firma ParkingCrew wprowadziła certyfikaty SSL/TLS dla zaparkowanych domen. To reakcja na „piętnowanie” przez przeglądarki stron bez protokołu bezpieczeństwa. Od zeszłego roku strony bez certyfikatu SSL/TLS mają trudniej. W lipcu przeglądarka Chrome zaczęła oznaczać witryny bez


Zalety i wady ujawniania sprzedaży domen

Zalety i wady ujawniania sprzedaży domen

Liczbę ujawnionych sprzedaży szacuje się na kilka procent ogółu transakcji. Zdecydowana większość z nich nie wychodzi więc na jaw. Jakie są zalety i wady utrzymywania sprzedaży w tajemnicy?


Czy literówka może stać się brandem? Praktyka pokazuje, że tak

Czy literówka może stać się brandem? Praktyka pokazuje, że tak

Nazwy z błędami literowymi rejestrowane i kupowane są głównie dla ruchu. Ale literówki mogą być również wykorzystywane jako brandy – choć zwykle nie jest to dobry pomysł.


W jakie adresy będą inwestować domainerzy w 2019 r.?

W jakie adresy będą inwestować domainerzy w 2019 r.?

Śledzenie rynkowych trendów to ważny aspekt inwestowania w domeny. Szybka reakcja dotycząca kupna lub sprzedaży danego adresu może być na wagę złota. Co będzie na topie w 2019 r.?


Czy domainer powinien znać swojego klienta?

Czy domainer powinien znać swojego klienta?

Przepraszam, po ile ta domena? Odpowiedź na to pytanie może zależeć od tego, kto pyta. Niektórym inwestorom nie zależy na znajomości tożsamości klienta. Dla innych to sprawa kluczowa.


Najwyższe sprzedaże listopada 2018 r.

Najwyższe sprzedaże listopada 2018 r.

Najdroższą domeną listopada była dwuliterówka MK.com, za którą zapłacono 700 tys. dolarów. Na rynku polskim „numerem jeden” okazał się adres Quizlet.pl, sprzedany za ok. 15 tys. zł.


Rynek domen 2018/2019. Podsumowania i prognozy

Za nami kolejny udany rok na rynku domen. Od stycznia do oficjalnych rankingów trafiły cztery transakcje o wartości co najmniej miliona dolarów, ale siedmiocyfrowych sprzedaży było więcej. Co jeszcze działo się w branży w 2018 r. i czego możemy spodziewać się w roku 2019?