Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Kolejny zachodni koncern próbuje przejąć polską domenę

Kolejny zachodni koncern próbuje przejąć polską domenę

Koncern Virgin próbuje przejąć domenę VirginTravel.pl na drodze postępowania arbitrażowego. To kolejny przypadek, kiedy międzynarodowa korporacja zagraża istnieniu polskiej firmy w związku z roszczeniami dotyczącymi znaku towarowego.


Bez domeny ani rusz. O znaczeniu domen w brandingu mówi Bartek Kotowicz z Brandingowy.pl

Bez domeny ani rusz. O znaczeniu domen w brandingu mówi Bartek Kotowicz z Brandingowy.pl

Współczesne marki praktycznie nie istnieją bez adresów www. Jakie jednak znaczenie w brandingu ma dostępność wolnej nazwy oraz końcówka domenowa? Na nasze pytania odpowiada Bartek Kotowicz z serwisu Brandingowy.pl.


41 proc. startupów używa nazw niegenerycznych

41 proc. startupów używa nazw niegenerycznych

41 proc. młodych firm technologicznych, które pozyskały kapitał od inwestorów, korzysta z wymyślonych, niegenerycznych brandów. To trzykrotnie więcej niż w przypadku innych szybko rozwijających się firm – wynika z analizy przeprowadzonej przez agencję Clutch, specjalizującą się w badaniach rynku brandingowego i namingowego.


Maximus.media i Anglia.today – pierwsze polskie portale w nowych domenach

Maximus.media i Anglia.today – pierwsze polskie portale w nowych domenach

W Wielkiej Brytanii ruszyły portale Maximus.media i Anglia.today. To prawdopodobnie pierwsze duże polskojęzyczne media, które zdecydowały się na brand w nowych domenach. Czy niebawem pojawią się kolejne polskie serwisy, wykorzystujące końcówki nTLD?


Dlaczego warto rejestrować nowe domeny? Wyjaśniają abonenci .xyz

Dlaczego warto rejestrować nowe domeny? Wyjaśniają abonenci .xyz

Wybór końcówki .xyz na adres nowej spółki Google dostarczył mocnego impulsu rynkowi nTLD. Jednak wielu internautów już wcześniej miało świadomość wartości nowych domen. Oto, co mówią na temat swoich adresów klienci .xyz.


Czy Alphabet to trampolina do sukcesu nowych domen?

Czy Alphabet to trampolina do sukcesu nowych domen?

Utworzenie przez Google spółki Alphabet to bodaj najgorętszy temat tego lata w branży domen. I nie ma się czemu dziwić: nowy brand amerykańskiej megakorporacji, działający pod adresem ABC.xyz, to być może najbardziej znaczący impuls dla segmentu nowych domen od początku programu nTLD.


Uwaga, konkurs! Do wygrania 50 tys. $ za wymyślenie brandu i domeny

Uwaga, konkurs! Do wygrania 50 tys. $ za wymyślenie brandu i domeny

Takie okazje nie zdarzają się często: amerykański fundusz inwestycyjny oferuje 50 tys. dolarów za pomysł na brand. Propozycje można nadsyłać jeszcze przez 11 dni.


Na jakich domenach warto tworzyć serwisy?

Na jakich domenach warto tworzyć serwisy?

Co robić, gdy dochody z parkingu lecą na łeb, na szyję, reklama kontekstowa nie przynosi satysfakcjonujących zysków, a klienci oferują śmieszne stawki za domeny? Odpowiedź jest prosta: budować serwisy.


Firmy nie są przygotowane na nowe domeny

Firmy nie są przygotowane na nowe domeny

Fidal, największa firma prawnicza we Francji, opublikowała wyniki swojego badania na temat polityki marek w zakresie nowych domen. Okazuje się, że większość brandów jest świadoma zjawiska nTLD, jednak ignoruje ryzyko z nim związane.


Domeny imienne jako brandy

Domeny imienne jako brandy

Magazyn Fortune.com donosi o nowym trendzie w brandingu: za nazwy firm coraz częściej służą imiona. Tak jest na Zachodzie, a jak sprawa wygląda w Polsce?