Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domen ci u nas dostatek. Rozmawiamy z wiceprezesem Donuts Inc.

Pytamy Masona Cole’a, wiceprezesa ds. komunikacji i relacji biznesowych w Donuts Inc., jak przebiegają starania o nowe domeny. Spółka Donuts złożyła 307 wniosków o obsługę nowych gTLD – najwięcej spośród wszystkich kandydatów.


Na czym polega wartość domen brandowych?

Inwestorzy wolą generyki – to jasne. Jednak klienci końcowi chętnie sięgają również po domeny brandowe: pozbawione konkretnego odniesienia, ale wpadające w ucho, atrakcyjne wizualnie oraz unikalne, w odróżnieniu od nazw ogólnych. O tym, dlaczego warto zainteresować się domenami „brandable”, rozmawiamy z Khalanem Bridgesem, Sales & Marketing Associate w firmie BrandBucket.com.


Opowieść o tym, że nie warto igrać z Google

Branża SEO ma trudne życie. W praktyce zdana jest na łaskę Google. „Wyszukiwarka nr 1” dysponuje coraz lepszymi algorytmami, które coraz trudniej wykiwać za pomocą pozycjonerskich sztuczek. O polityce Google, optymalizacji stron i marketingu w internecie rozmawiamy z Razvanem Gavrilasem z CognitiveSEO.com


Rynek domen rośnie! Jak wyglądają perspekty na najbliższe lata?

Rynek wtórny nazw w domenie .pl rośnie w siłę. Choć transakcji za stawki pięciocyfrowe i wyższe jest mniej niż w „szczytowych” latach 2007 czy 2009–2011, to jednak przybywa klientów na adresy z niższych przedziałów cenowych. O bieżącej sytuacji na rynku domen i perspektywach na przyszłość branży rozmawiamy z Patrycją Król, account managerem w Sedo.


Dogonić technologię. Nowe rozwiązania a „przeciętny” Kowalski

Internet zawładnął życiem większości Polaków. Jedni łączą się z nim za pośrednictwem pecetów, inni za pośrednictwem smartfonów. Jak postęp technologiczny wpływa na życie zwykłych ludzi? Na nasze pytania odpowiada Mateusz Zguda, CEO firmy KISS digital.


Jak się wybić w internecie?

Dobra domena to podstawa wizerunku w sieci. Jednak sama nazwa nie gwarantuje sukcesu. Dotarcie do szerokiego grona odbiorców wymaga odpowiednich działań marketingowych. Jak sprostać coraz trudniejszym wymaganiom narzucanym przez Google? Na nasze pytania odpowiada Mateusz Maciaszek, specjalista ds. marketingu internetowego.


Jak ugryźć reklamowy tort?

Kryzys przegania reklamodawców do internetu. Reklama w Sieci jest po prostu tańsza. To jednak nie znaczy, że wydawcy serwisów mogą liczyć na złote żniwa – konkurencja jest bowiem ogromna. O domenach i marketingu internetowym rozmawiamy z Bartłomiejem Usydusem z serwisu DomDomen.pl.


Gospodarka przenosi się do sieci – tam się dopiero zarabia!

Nazwy generyczne w połączeniu z końcówką krajową – to sprawdzony model inwestycji w branży domenowej. A inwestowanie w domeny wciąż się opłaca, bo gospodarka coraz bardziej przenosi się do Internetu. O zarabianiu na adresach www rozmawiamy z Korneliuszem Wieteska, właścicielem serwisu Domeniarstwo.pl.