Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

Jaką rolę w domainingu odgrywa szczęście?

Czy domaining to branża dla osób myślących analitycznie czy „farciarzy”? Jaką rolę w adresowym biznesie odgrywają dobrze przemyślane decyzje, a jaką łut szczęścia?


W 2019 r. spadnie liczba nowych domen

W 2019 r. spadnie liczba nowych domen

Liczba nowych końcówek wprawdzie rośnie, ale liczba zarejestrowanych w nich nazw może spaść. Taką prognozę sformułował Andrew Alleman z DomainNameWire.com w oparciu o dane rejestracyjne.


Play.de sprzedana taniej niż Play.pl

Play.de sprzedana taniej niż Play.pl

W styczniu br. sprzedana została domena Play.de. Za adres zapłacono 30 tys. euro. Niby sporo, a jednak całkiem mało w porównaniu do kwoty, jaką uzyskała ta sama nazwa z polską końcówką.


Zalety i wady ujawniania sprzedaży domen

Zalety i wady ujawniania sprzedaży domen

Liczbę ujawnionych sprzedaży szacuje się na kilka procent ogółu transakcji. Zdecydowana większość z nich nie wychodzi więc na jaw. Jakie są zalety i wady utrzymywania sprzedaży w tajemnicy?


Czy literówka może stać się brandem? Praktyka pokazuje, że tak

Czy literówka może stać się brandem? Praktyka pokazuje, że tak

Nazwy z błędami literowymi rejestrowane i kupowane są głównie dla ruchu. Ale literówki mogą być również wykorzystywane jako brandy – choć zwykle nie jest to dobry pomysł.


W jakie adresy będą inwestować domainerzy w 2019 r.?

W jakie adresy będą inwestować domainerzy w 2019 r.?

Śledzenie rynkowych trendów to ważny aspekt inwestowania w domeny. Szybka reakcja dotycząca kupna lub sprzedaży danego adresu może być na wagę złota. Co będzie na topie w 2019 r.?


2019 będzie rokiem „dziwacznych” domen

2019 będzie rokiem „dziwacznych” domen

Tak uważa redakcja magazynu „Wired”, powołując się na garść danych i kilka głosów z branży. Chodzi o nowe rozszerzenia, które mają w końcu podkopać pozycję .com. Czy mają na to realną szansę?


Czy domainer powinien znać swojego klienta?

Czy domainer powinien znać swojego klienta?

Przepraszam, po ile ta domena? Odpowiedź na to pytanie może zależeć od tego, kto pyta. Niektórym inwestorom nie zależy na znajomości tożsamości klienta. Dla innych to sprawa kluczowa.


Wydali 1,7 miliona dolarów na domenę. Na kosztach reklamy zaoszczędzili dwa razy więcej

Wydali 1,7 miliona dolarów na domenę. Na kosztach reklamy zaoszczędzili dwa razy więcej

W 2008 r. spółka ESS Data Recovery kupiła domenę DataRecovery.com za 1,659 miliona dolarów. Po dziesięciu latach jej prezes bez cienia wątpliwości stwierdza, że wydatek się opłacił.


Aplikacje nigdy realnie nie zagrażały domenom. I już im nie zagrożą

Aplikacje nigdy realnie nie zagrażały domenom. I już im nie zagrożą

Rewolucja mobilna miała być jednym z gwoździ do trumny rynku domen. Zagrożenie okazało się przesadzone, jeśli nie fikcyjne. Obecnie mówi się raczej o kryzysie na rynku aplikacji, podczas gdy domeny radzą sobie znakomicie.