Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

Katechizm domainera według Ricka Schwartza

Katechizm domainera według Ricka Schwartza

Rick Schwartz dobrze czuje się w roli branżowego autorytetu. Inwestor opublikował na swoim blogu wpis z listą zasad, którymi powinien się kierować „prawdziwy” domainer. I już zapowiada kolejną publikację: o tym jak rozpoznać „fałszywego” domainera.


15 powodów, dla których warto zainwestować w .app

15 powodów, dla których warto zainwestować w .app

Rick Schwartz, który jeszcze dwa, trzy lata temu ciskał gromy na program nowych domen, zainwestował kilkaset tysięcy dolarów w adresy z końcówką .app. Inwestor podał również 15 powodów, dla których to rozszerzenie może okazać się rentowne dla domainerów.


8 domen premium kupionych w ostatnim roku przez firmy z branży crypto

8 domen premium kupionych w ostatnim roku przez firmy z branży crypto

W ostatnich latach branżę domen napędzał rynek chiński, dziś swój udział w jej „rozkręcaniu” ma również branża kryptowalutowa. Okazuje się, że startupy rozwijające technologię blockchain chętnie kupują domeny premium.


Prawie 15 proc. domainerów zarabia ponad 10 tys. dolarów miesięcznie

Prawie 15 proc. domainerów zarabia ponad 10 tys. dolarów miesięcznie

13,6 proc. zawodowych domainerów zarabia miesięcznie co najmniej 10 tys. dolarów. Tak wynika z sondażu przeprowadzonego na łamach NamePros.com, największego na świecie forum inwestorów domenowych.


Domaining 2.0, czyli biznes domenowy w czasach RODO

Domaining 2.0, czyli biznes domenowy w czasach RODO

RODO to rozporządzenie uciążliwe dla wielu małych i średnich przedsiębiorstw. Obarcza je bagażem formalności i grozi wysokim karami za naruszenie przepisów. Jest również szkodliwe z punktu widzenia branży domen, tym bardziej że abonentom nazw nie przynosi żadnych korzyści.


Polskie domeny wciąż słabo zabezpieczone

Polskie domeny wciąż słabo zabezpieczone

Według rocznego raportu NASK w Polsce na koniec 2017 r. protokołem DNSSEC zabezpieczonych było 40 679 nazw w domenie .pl. Choć w porównaniu z rokiem 2016 było ich o prawie 28 proc. więcej, to przy 2,6 miliona nazw w rozszerzeniu .pl daje to jedynie 1,58 proc. wszystkich adresów.


Nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe

Nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe

Rejestrator i dostawca hostingu nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy hostingowe. Wśród powodów wymienia m.in. niską rentowność produktu, konieczność nieustannego dostosowywania mechanizmów sprzedażowych do zmieniających się przepisów prawa podatkowego, a także RODO.


Monetyzacja z AdSense coraz słabsza. Wszystko przez mechanizm lazy load

Monetyzacja z AdSense coraz słabsza. Wszystko przez mechanizm lazy load

Zarabianie na reklamach z wykorzystaniem programu AdSense może być jeszcze mniej opłacalne. Użytkownicy forum WebmasterWorld.com twierdzą, że Google zaczął wykorzystywać w swoim systemie mechanizm lazy load, który zmniejsza liczbę odsłon, a w efekcie przychody z reklam.


Od domen do bitcoinów. Zbił fortunę na „bańkach”

Cai Wensheng zdobył kapitał m.in. dzięki inwestycjom w domeny. Gdy pod koniec zeszłego roku doszło do krachu na Bitcoinie, zdecydował się na śmiały krok: kupił 999 jednostek tej kryptowaluty.


Polacy wymyślili intuicyjny generator nazw domenowych

Polacy wymyślili intuicyjny generator nazw domenowych

Pierwsze, typowo polskie narzędzie do intuicyjnego podpowiadania atrakcyjnych nazw domen generycznych w oparciu o korzyści dostarczane przez planowaną markę - już działa. Tylko w pierwszym miesiącu od uruchomienia, wygenerowało ponad 2 miliony inspirujących adresów w 11 tys. zapytaniach złożonych przez użytkowników.