Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domeny Polska.pl i Poland.pl wracają do państwa

Domeny Polska.pl i Poland.pl wracają do państwa

Adresy Polska.pl i Poland.pl trafiły w ręce polskiego MSZ po ponad dwuletniej ich dzierżawie przez koncern Agora (wydawca „Gazety Wyborczej”) – doniósł serwis iName.pl. To koniec kontrowersji wokół domen-wizytówek naszego kraju.


.club na czele rankingu nowych domen

.club na czele rankingu nowych domen

Domena .club zostawiła w tyle konkurencję. Końcówce uwolnionej do ogólnej dostępności 7 maja prześcignięcie dotychczasowej liderki rankingu, domeny .guru, zajęło 20 dni.


Końcówka .pl rośnie szybciej – wynika z najnowszego raportu NASK

Końcówka .pl rośnie szybciej – wynika z najnowszego raportu NASK

NASK opublikował raport za pierwszy kwartał 2014 r. To jeden z lepszych kwartałów w ostatnich latach – podkreśla Michał Chrzanowski, dyrektor tej instytucji.


SEO w czasach Pandy. Rozmawiamy z Michaelem Cottamem z SEO Consulting Services

SEO w czasach Pandy. Rozmawiamy z Michaelem Cottamem z SEO Consulting Services

Pogłoski o śmierci SEO są przesadzone. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek wciąż odgrywa istotną rolę w pozycjonowaniu serwisów. O tajnikach „tuningu” stron opowiada Michael Cottam z SEO Consulting Services.


Amazon przegrał walkę o domenę

Amazon przegrał walkę o domenę

ICANN odrzucił wniosek Amazon o przyznanie praw do końcówki odpowiadającej brandowi tej firmy. Decyzja zapadła po wielomiesięcznym sporze między korporacją a krajami Ameryki Południowej.


Domena zamiast URL – kolejna innowacja Google

Domena zamiast URL – kolejna innowacja Google

Koncern z Mountain View znowu eksperymentuje z domenami. Tym razem z interfejsu Chrome Canary ma zniknąć pełny URL.


Polskie nazwy zablokowane w nowych domenach

Polskie nazwy zablokowane w nowych domenach

Konto.email, Polo.club, Komputer.guru – cokolwiek sądzić o nowych domenach, te adresy za kilka lat mogą być warte całkiem sporą sumkę. Szkopuł w tym, że nie można ich zarejestrować.


Ty debilu – czyli kultura e-marketingu

Ty debilu – czyli kultura e-marketingu

E-mailowi spamerzy kombinują jak koń pod górę, żeby skutecznie zapolować na uwagę internautów. Szkoda, że coraz częściej niż ciekawość udaje im się wzbudzić u odbiorców żałość.


Wyrok ETS zagraża wolności słowa

Wyrok ETS zagraża wolności słowa

Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości gwarantujący prawo do bycia zapomnianym to nie tylko kłopot dla Google. To przede wszystkim cios w wolność słowa i przejrzystość życia publicznego.


Wyrok ETS: Google musi kasować kompromitujace dane

Wyrok ETS: Google musi kasować kompromitujace dane

Internauci będą mogli domagać się od Google ukrycia kompromitujących szczegółów ze swojej przeszłości – tak zawyrokował Europejski Trybunał Sprawiedliwości.