View.com sprzedana. Nabywca to startup, który pozyskał 715 milionów dolarów finansowania
Kalifornijska spółka technologiczna View odkupiła domenę View.com za nieujawnioną kwotę. W zeszłym roku firma uzyskała od inwestorów 200 milionów dolarów, a w ciągu dekady – ponad trzykrotnie więcej.
Startupy bywają świetnymi klientami końcowymi dla domainerów. Pod warunkiem, że mają świetny pomysł na biznes, który przekonuje inwestorów do wyłożenia milionów dolarów na ich rozwój. Tak było w przypadku kalifornijskiej spółki View, która uzyskała łącznie 715,5 miliona dolarów finansowania, z czego 200 milionów w czerwcu zeszłego roku.
View właściwie trudno już nazwać startupem, ponieważ działa od 2008 r. Jednak na rynek marka weszła w startupowym modelu: jako młoda, innowacyjna firma, poszukująca pokaźnego kapitału na rozwój swojego „przełomowego” pomysłu. View zajmuje się produkcją „inteligentnych okien”, o zmiennej przepuszczalności światła i ciepła.
Mimo powodzenia w pozyskiwaniu środków firma nie dysponowała domeną odpowiadającą swojej marce. Przez dziesięć lat funkcjonowała pod adresem ViewGlass.com, podczas gdy adres View.com należał do nowojorskiej firmy View Video, zajmującej się produkcją i dystrybucją DVD. Domena prawdopodobnie była warta więcej niż całe przedsięwzięcie z branży konsekwentnie wypieranej przez serwisy streamingowe, dlatego jej właściciel zdecydował się na sprzedaż nazwy
Niestety nabywca nie pochwalił się, jaką kwotę zapłacił za cenny adres. Biorąc pod uwagę wartość domeny i kwotę pozyskaną przez View, można domniemywać, że stawka opiewała na kilka milionów dolarów. Co ciekawe, spółka nie ustawiła jeszcze przekierowania swojego starego adresu na View.com, pod którym wyświetla się komunikat o błędzie.
Tagi: inteligentne okna, sprzedaże, View, View.com, ViewGlass.com
Ciekawe co na to teraz powiedza ci mądralińscy,którzy twierdza i wmawiaja wszystkim dookoła, ze ze po co komu domena(y) ?