Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

Ponad 80 proc. sprzedanych domen to .com-y

Ponad 80 proc. sprzedanych domen to .com-y

81,25 proc. ujawnionych sprzedaży na rynku wtórnym obejmuje nazwy z końcówką .com. Łączna wartość sprzedanych .com-ów wynosi 1,3 miliarda dolarów przy 1,6 miliarda USD wartości sprzedaży we wszystkich końcówkach.

Rynek .com od innych rynków domenowych dzieli przepaść. Wiadomo o tym od dawna, choć często nie zdajemy sobie sprawę z rozmiarów tego dystansu. Według danych z bazy NameBio.com, zawierającej znaczną część ujawnionych i publikowanych w rankingach transakcji adresowych, aż  81,25 proc. wszystkich sprzedaży domenowych obejmuje nazwy z końcówką .com. W NameBio.com zgromadzonych zostało 462,2 tys. takich transakcji przy ogólnej liczbie 606,8 tys.

Wartość sprzedaży dotcomowych również stanowi gros wszystkich transakcji: 1,3 miliarda USD przy łącznej sumie 1,6 miliarda dolarów. Średnia cena płacona za domenę wyniosła 2663 dolara. Dla transakcji wyłącznie .com jest niewiele wyższa – 2725 dolarów.

Oto wyniki dla .com

dotcom1

A to dla wszystkich domen z bazy NameBio

dotcom2

Sytuacja ulega jednak zmianie – na niekorzyść .com – choć jest to proces powolny. Wynik z ostatnich pięciu lat wskazuje na spadek udziałów .com w ogólnym wolumenie sprzedaży do 80,78 proc., a wynik z minionego roku – 78,96 proc. – potwierdza, że nie mamy do czynienia z chwilowym wahaniem, ale raczej długoterminową tendencją.

Domainerzy inwestujący na rynkach alternatywnych w stosunku do .com nie powinni jednak cieszyć się przedwcześnie. Większość udziałów sprzedażowych „wyrwanych” dotcomowi trafiło do rejestrów nTLD. Najwyższe sprzedaże nowych domen realizowane są właśnie przez operatorów końcówek.

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować