Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


nazwa.pl podpisała wszystkie swoje domeny protokołem DNSSEC

nazwa.pl podpisała wszystkie swoje domeny protokołem DNSSEC

Wszystkie domeny z końcówką .pl, .eu i .com zarejestrowane za pośrednictwem firmy nazwa.pl zostały podpisane protokołem DNSSEC. Taką informację przekazał rejestrator za pośrednictwem swojego biura prasowego.

Spośród wszystkich domen w Polsce chronionych protokołem DNSSEC 90 proc. zabezpieczonych jest przez nazwa.pl – wynika z komunikatu. Ponad miesiąc temu rejestrator podpisał tą formą zabezpieczenia 450 tys. adresów z końcówką .pl. W rezultacie rejestr polskiej ccTLD znalazł się na czwartym miejscu najlepiej zabezpieczonych rejestrów w Europie. Pod koniec kwietnia nazwa.pl objęła tą formą ochrony również zarejestrowane przez jej klientów nazwy w rozszerzeniach .eu i .com.

– Naszym celem jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa polskich internautów. Systematycznie wprowadzamy rozwiązania chroniące właścicieli domen i klientów przed zagrożeniami wynikającymi z cyberataków. Chcemy, aby każdy, kto odwiedza stronę zarejestrowaną za pośrednictwem nazwa.pl, miał pewność, że znajduje się ona w bezpiecznej domenie – stwierdził Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.

nazwa.pl przypomina, że przestępcy coraz częściej wykorzystują mechanizmy psychologiczne, podszywając się pod rozmaite instytucje. Umożliwia im to przestarzała konstrukcja protokołu DNS, zaprojektowana tak, aby użytkownik internetu w szybki i prosty sposób otrzymał połączenie z wybraną stroną. Jednak proces ten odbywa się przy całkowitym pominięciu weryfikacji autentyczności. – Odpowiedzią na tego typu zagrożenie jest protokół DNSSEC. Wykorzystanie kryptograficznego mechanizmu asymetrycznych kluczy pozwala stwierdzić, czy strona internetowa, na której znajduje się użytkownik, to faktycznie witryna danej instytucji czy też próba oszustwa. W skrócie, protokół ten miesza szyki cyberprzestępcom, minimalizując ryzyko stania się ofiarą phishingu – tłumaczy Cebrat.

Na takie zagrożenie narażeni są konsumenci niemal 90 proc. sklepów internetowych, które nie posiadają swoich działów IT dbających o bezpieczeństwo transakcji. W Polsce zarejestrowanych jest ponad 20 tys. takich podmiotów, a wartość naszego rynku e-commerce, według danych firmy badawczej Bisnode, wynosi między 36 a 40 miliardów zł. Z kolei dane Gemius wskazują, że spośród 26,5 miliona polskich internautów ponad 54 proc. w ostatnim roku dokonało zakupów przez internet.

Źródło: informacja prasowa

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować