Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

Namecheap ma już 10 milion domen. To drugi największy detaliczny rejestrator na świecie

Namecheap ma już 10 milion domen. To drugi największy detaliczny rejestrator na świecie

Namecheap przekroczył próg 10 milionów obsługiwanych domen. To obecnie drugi po GoDaddy największy detaliczny rejestrator adresów www na świecie.

Liczba adresów internetowych utrzymywanych przez Namecheap przekroczyła niedawno 10 milionów. Tak wynika z komunikatu prasowego opublikowanego przez firmę.

Marka znalazła się również na liście Inc. 5000, obejmującej najszybciej rozwijające się przedsiębiorstwa w Stanach Zjednoczonych. Zajęła na niej jednak stosunkowo niską, 4308. pozycję. W roku 2016 uplasowała się na znacznie wyższym 2944. miejscu rankingu. W ciągu ostatnich trzech lat registrar odnotował wzrost o 78 proc. Obecnie zatrudnia ponad tysiąc pracowników w dziesięciu krajach, a jego obroty w zeszłym roku wyniosły 109,1 miliona dolarów.

Danych zawartych w informacji prasowej nie odzwierciedlają statystyki dostępne w Webhosting.info, które jednak wydają się mocno nieaktualne. Przypisują one Namecheap niespełna 5 milionów domen, czyli o połowę mniej niż wynosi wartość deklarowana przez firmę. Jednocześnie w zestawieniu Webhosting.info Namecheap okazuje się być czwartym najszybciej rozwijającym się rejestratorem na świecie – po GoDaddy, Alibaba i Xin Net.

Na liście największych registrarów wyprzedzają go takie marki, jak Tucows, Network Solutions, Alibaba, eNom i TurnCommerce. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że klasyfikacja obejmuje również firmy świadczące usługi hurtowni rejestracyjnych, udostępniające swoją ofertę retailerom działających pod innymi brandami. Przykładowo, eNom, wyprzedzający Namecheap o dwie pozycje, utrzymuje ponad 15 milionów nazw (według danych za maj 2016 r.). Jednak Namecheap również ma ofertę dla resellerów. Prawdopodobnie chodzi zatem o klasyfikację obejmującą wyłącznie rejestracje detaliczne – poza resellerskimi.

W komunikacie prasowym NameCheap chwali się, że od swojego powstania w 2000 r., osiąga „organiczny” wzrost dzięki atrakcyjnej ofercie, bez wielkich nakładów na marketing. Firma bierze również udział w inicjatywach społecznych, m.in. wspiera finansowo i organizacyjnie walkę o wolność słowa w sieci i neutralny internet. NameCheap zdobywa klientów przede wszystkim niskimi cenami. Rejestracja domeny możliwa jest już za 0,88 dolara (to stała stawka dla zmieniających się w ofercie końcówek, głównie nTLD), a miesięczne opłaty za hosting zaczynają się od 2,88 dolara.

Tagi: , , , , , ,

Tutaj możesz komentować