Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

Najdroższa domena na rynku? Ceny rejestracji .makeup mogą wzrosnąć do 10 tys. dolarów

Najdroższa domena na rynku? Ceny rejestracji .makeup mogą wzrosnąć do 10 tys. dolarów

10 tys. dolarów za rejestrację domeny? W przypadku końcówki .makeup to możliwe. Obecnie za nazwę w tym rozszerzeniu trzeba zapłacić ponad 5 tys. dolarów. Niebawem ta kwota może się podwoić.

Program nTLD to dla wielu rejestrów okazja do eksperymentów. Niektóre z nich wyglądają na szalone, ale widocznie – zdaniem operatorów – mają sens. Jednym z przypadków niecodziennej polityki rejestru jest domena .makeup, należąca do francuskiego koncernu kosmetycznego L’Oreal. Początkowo nazwy w tym rozszerzeniu kosztowały 300 dolarów rocznie – bardzo dużo jak na możliwości przeciętnego internauty, choć nie jak na portfele większych firm. Najwyraźniej właśnie w ten segment rynku celował operator.

Rychło jednak okazało się, że francuski gigant adresuje swoją ofertę do „klientów premium”. W kwietniu zeszłego roku L’Oreal podniósł cenę abonamentu do 5 tys. dolarów. To oczywiście stawka hurtowa. U rejestratorów trzeba zapłacić więcej, a nawet znacznie więcej. Oto, jak wyglądają ceny adresów .makeup u wybranych registrarów.

makeup

Źródło: TLD-List.com

Szok i niedowierzanie? To jeszcze nic. Andrew Allemann z serwisu DomainNameWire.com donosi, że rejestr planuje kolejną podwyżkę – do 10 tys. dolarów za roczny abonament. Zachowanie rejestru jest kompletnie niezrozumiałe. Obecnie w rozszerzeniu .makeup znajduje się 233 nazw. Wątpliwe, by po podwyżce liczba zainteresowanych ofertą wzrosła. Być może jest to jakiś rodzaj rynkowego eksperymentu? Trudno ocenić.

L’Oreal starał się o 15 końcówek w ramach programu nTLD: 5 generycznych i 10 powiązanych z marką koncernu. Francuski koncern jest największym na świecie producentem kosmetyków notującym obroty na poziomie kilkunastu miliardów dolarów rocznie. Firmę z powodzeniem stać więc na ekstrawaganckie „zabawy” na marginalnym z punktu widzenia jego działalności rynku.

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować