Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google umożliwi wydawcom wyświetlanie niespersonalizowanych reklam

Google umożliwi wydawcom wyświetlanie niespersonalizowanych reklam

W związku z wejściem w życie nowego prawa o ochronie danych osobowych na terenie EOG Google zmienia zapisy w regulaminie swojej sieci reklamowej. W celu dostosowania się do nowych przepisów gigant umożliwi również wydawcom wyświetlanie niespersonalizowanych reklam.

Na stronie Google pojawił się komunikat dotyczący nowych zasad wyświetlania reklam użytkownikom na terenie Unii Europejskiej i pozostałych krajów członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Ma on związek z wejściem w życie GDPR (General Data Protection Regulation), ustawy zaostrzającej ochronę danych osobowych, która zagraża również dostępności baz whois.

Nowe prawo utrudni firmom z i spoza EOG wyświetlanie stargetowanych reklam na podstawie danych pozyskiwanych od użytkowników z terenu EOG. Pojawi się wymóg uzyskania zgody internautów na określone dane. Według komunikatu zamieszczonego na stronie Google nowe zapisy EU user consent policy zobowiązują wydawców do pozyskania legalnie wiążącej zgody użytkowników na:
– wykorzystanie ciasteczek lub innej formy lokalnego przechowywania danych w przypadkach wymaganych przez prawo,
– gromadzenie, udostępnianie i wykorzystanie danych osobowych w celu personalizacji reklam i dostarczania innego typu usług.

Dodatkowo nowa wersja regulaminu usług i produktów Google, takich jak AdWords czy DoubleClick, wymaga od firm:
– przechowywania zgody uzyskanej od użytkownika,
– zaprezentowania użytkownikom jasnych instrukcji pozwalających na cofnięcie tej zgody.
Firmy posługujące się narzędziami Google do celów reklamowych muszą także być w stanie precyzyjnie określić podmioty, które będą w ich imieniu zbierać i przetwarzać dane użytkowników – oraz poinformować użytkowników o tym fakcie.

Zmianie ulegnie nie tylko regulamin, ale również sposób działania niektórych produktów. Google umożliwi wydawcom m.in. wyświetlanie niespersonalizowanych reklam, które nie będą oparte na danych pozyskanych od użytkowników – gdyby ci nie wyrazili zgody na udostępnienie informacji umożliwiających targetowanie. Pojawią się również ograniczenia dotyczące personalizacji reklam adresowanych do osób niepełnoletnich.

Więcej informacji na temat przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych na użytek biznesowy przy użyciu narzędzi Google można znaleźć na stronie https://privacy.google.com/businesses.

Tagi: , , ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?