Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Christian.com dwukrotnie sprzedana za 600 tys. dolarów

Christian.com dwukrotnie sprzedana za 600 tys. dolarów

To dość nietypowa sytuacja. Domena Christian.com została sprzedana za 600 tys. dolarów – po raz drugi. Dziewięć lat temu ten sam adres zmienił właściciela za identyczną kwotę.

Domeny .com generalnie zyskują na wartości. Ale nie da się stwierdzić tego w odniesieniu do każdej nazwy z osobna. Tym bardziej że cena zakupu ostatecznie zależy od możliwości nabywcy i „ugodowości” sprzedającego. Adres Christian.com z pewnością ma niebagatelną wartość i w odpowiednich okolicznościach mógłby zarobić dla swojego abonenta kilka milionów dolarów. Tak się jednak nie stało. Nazwa zmieniła właściciela za 600 tys. dolarów, co oczywiście też nie jest kwotą skromną. Ciekawsze jest jednak to, że w 2009 za tę samą domenę nabywca zapłacił identyczną kwotę.

Wiadomość o transakcji pochodzi od Dave’a Evansona, brokera Sedo, który poinformował o niej na Twitterze, składając jednocześnie gratulacje kontrahentom.

christiancom

Tożsamość nabywcy nie została na razie ujawniona. Sprzedającym jest Boris Kreiman, który po zakupie nazwy w 2009 r. poinformował DomainNameWire.com o zamiarze utworzenia pod tym adresem chrześcijańskiego serwisu społecznościowego oraz chrześcijańskiej encyklopedii. Z planów ostatecznie nic nie wyszło. Domena jednak wciąż pozostaje – zgodnie z określeniem obecnym na stronie – „czołową marką chrześcijańskiej społeczności”.

Ostatnia modyfikacja na adresie została dokonana 14 sierpnia. Dane aktualnego abonenta objęte są usługą proxy. Być może nowy abonent będzie bardziej zdeterminowany do wdrożenia planu zarysowanego przez Kreimana?

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować