Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


15 powodów, dla których warto zainwestować w .app

15 powodów, dla których warto zainwestować w .app

Rick Schwartz, który jeszcze dwa, trzy lata temu ciskał gromy na program nowych domen, zainwestował kilkaset tysięcy dolarów w adresy z końcówką .app. Inwestor podał również 15 powodów, dla których to rozszerzenie może okazać się rentowne dla domainerów.

.app to domena zarządzana przez Google. W 2015 r. koncern zapłacił za prawa do jej obsługi 25 milionów dolarów. Do fazy ogólnej dostępności trafiła 8 maja br. i weszła na rynek w brawurowym stylu: w ciągu trzech dni early access period przyniosła swojemu „właścicielowi” 2,5 miliona dolarów z tytułu sprzedaży. Obecnie w tym rozszerzeniu zarejestrowanych jest już niemal 320 tys. nazw i znajduje się ono na szesnastym miejscu rankingu nTLD.

Rick Schwartz, najbardziej znany domainer na świecie, który długo z pogardą, a później już tylko z rezerwą wypowiadał się na temat nowych domen, postanowił zainwestować w tę końcówkę sporą sumę. Nie podał dokładnej kwoty, ale określił rząd jako sześciocyfrowy. Domainer opisał również na swoim blogu 15 powodów, dla których ta TLD warta jest zainteresowania – i wkładu finansowego. Oto one.

1. .app składa się tylko z trzech liter.
2. Jest generyczna: ma konkretne odniesienie.
3. Dziedzina, do której się odnosi, generuje ogromne zyski.
4. Istnieje rynkowe zapotrzebowanie na aplikacje.
5. Branża „aplikacyjna” odnotowuje stabilny wzrost.
6. Domena jest wspierana przez Google.
7. Google o nią dba.
8. Głównym rejestratorem dla tej końcówki jest GoDaddy, co wskazuje, że cieszy się ona zainteresowaniem użytkowników końcowych.
9. Na odpowiedniej aplikacji można zbić fortunę. Wielu się to udało.
10. To jedyna nowa domena, w którą Rick Schwartz zainwestował sześciocyfrową kwotę.
11. To jedna z dwóch nowych domen, o których Rick Schwartz w ogóle pomyślał w kategoriach inwestycyjnych.
12. Cena odnowień adresów .app będzie prawdopodobnie wyższa niż w przypadku większości innych nTLD.
13. Istnieje powód, by użytkownicy końcowi dostrzegli tę domenę i z niej korzystali.
14. Dopóki .web nie trafi na rynek, .app będzie doświadczała stabilnego wzrostu.
15. Większość pozostałych nTLD niczego nie oznacza, nie jest nic warta i będzie stanowić jedynie zobowiązanie.

Przekonuje was ta argumentacja? Zamierzacie zainwestować większą sumę w .app lub inne nowe domeny?

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować