Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Wiek domeny nie ma znaczenia dla wyników pozycjonowania

Wiek domeny nie ma znaczenia dla wyników pozycjonowania

Tak przynajmniej brzmi oficjalne stanowisko Google. Wyraził je John Mueller analityk trendów w firmie z Mountain View w… jednowyrazowym poście na Twitterze.

Mueller napisał po prostu „no”, czyli „nie”. Była to odpowiedź na pytanie zadane przez użytkownika o nicku News Bulletin, który dociekał, czy wiek domeny może mieć jakiś wpływ na jej pozycję w SERP, czyli rankingach wyników wyszukiwania.

twitterserp

Google wprawdzie od dawna informuje w oficjalnych i półoficjalnych komunikatach, że „niemerytoryczne” czynniki nie mają znaczenia dla pozycji domeny w SERP – a za taki należy uznać wiek domeny. Wrażenie, że jest inaczej może w niektórych przypadkach wynikać stąd, że długi okres utrzymywania domeny często koreluje z większą ilością zamieszczanych pod nią treści, co akurat wpływa na pozycję adresu. Jednak w wielu przypadkach adres nie zostaje „rozwinięty” w serwis internetowy.

Krótką wymianę zdań na Twitterze podchwycił Elliot Silver z serwisu DomainInvesting.com, który – jak sam twierdzi – miał wrażenie, że Google uwzględnia wiek domeny w algorytmie pozycjonującym, nawet jeśli ten czynnik stanowi tylko jeden z licznych kryteriów hierarchizacji wyników. Silver zdaje się traktować odpowiedź Muellera jako rozstrzygającą wątpliwości – i pewnie tak jest. Z drugiej strony nigdy do końca nie wiadomo, jakimi kryteriami kieruje się Google. Wiadomo jedynie, że firma jest bardzo oszczędna jeśli chodzi o udzielanie informacji na temat mechanizmów działania wyszukiwarki.

Tagi: , , , ,

Komentarze ( 5 )

Czym możesz się podzielić?