Wiek domeny nie ma znaczenia dla wyników pozycjonowania
Tak przynajmniej brzmi oficjalne stanowisko Google. Wyraził je John Mueller analityk trendów w firmie z Mountain View w… jednowyrazowym poście na Twitterze.
Mueller napisał po prostu „no”, czyli „nie”. Była to odpowiedź na pytanie zadane przez użytkownika o nicku News Bulletin, który dociekał, czy wiek domeny może mieć jakiś wpływ na jej pozycję w SERP, czyli rankingach wyników wyszukiwania.
Google wprawdzie od dawna informuje w oficjalnych i półoficjalnych komunikatach, że „niemerytoryczne” czynniki nie mają znaczenia dla pozycji domeny w SERP – a za taki należy uznać wiek domeny. Wrażenie, że jest inaczej może w niektórych przypadkach wynikać stąd, że długi okres utrzymywania domeny często koreluje z większą ilością zamieszczanych pod nią treści, co akurat wpływa na pozycję adresu. Jednak w wielu przypadkach adres nie zostaje „rozwinięty” w serwis internetowy.
Krótką wymianę zdań na Twitterze podchwycił Elliot Silver z serwisu DomainInvesting.com, który – jak sam twierdzi – miał wrażenie, że Google uwzględnia wiek domeny w algorytmie pozycjonującym, nawet jeśli ten czynnik stanowi tylko jeden z licznych kryteriów hierarchizacji wyników. Silver zdaje się traktować odpowiedź Muellera jako rozstrzygającą wątpliwości – i pewnie tak jest. Z drugiej strony nigdy do końca nie wiadomo, jakimi kryteriami kieruje się Google. Wiadomo jedynie, że firma jest bardzo oszczędna jeśli chodzi o udzielanie informacji na temat mechanizmów działania wyszukiwarki.
Tagi: Elliot Silver, John Mueller, SERP, wiek domeny, wyniki wyszukiwania
Komentarze ( 5 )
Czym możesz się podzielić?