Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Warta 5 miliardów USD spółka porzuca .com na rzecz domeny brandowej

Warta 5 miliardów USD spółka porzuca .com na rzecz domeny brandowej

Należąca do francuskich kolei państwowych spółka zajmująca się sprzedażą biletów online porzuca adres w domenie .com na rzecz nazwy w rozszerzeniu brandowym. Niebawem w internecie będzie „widoczna” jako Oui.sncf.

To kolejny – choć jak na razie jeden z nie tak licznych – przypadek brandowej migracji dużego podmiotu do końcówki nTLD. Jednym z bardziej znaczących jest zeszłoroczna przeprowadzka Canona pod adres Global.canon – z uprzednio używanego Canon.com. Tym razem migracji dokonuje spółka państwowa, należąca do francuskich kolei. Dotychczas funkcjonowała ona w sieci pod adresem Voyages-SNCF.com. Korzystając z możliwości, jakie oferuje program nTLD, spółka zdecydowała się na rebranding z wykorzystaniem krótszego, łatwiejszego do zapamiętania adresu Oui.sncf. Doszło więc do zmiany nie tylko końcówki, ale również nazwy domeny i marki.

Rebranding wydaje się o tyle uzasadniony, że obecny adres jest raczej „nieporęczny” i zapewne trudny do wpisania dla wielu internautów – a z pewnością trudniejszy niż aktualny. Sprawa jest dodatkowo warta odnotowania, ponieważ mowa o podmiocie obsługującym sprzedaż biletów dla francuskich kolei, którego obroty w 2015 r. wyniosły 4,3 miliarda euro (ok. 4,8 miliarda dolarów).

Migracja pokazuje, że nowe domeny coraz bardziej dostrzegane są przez duże koncerny, a dzięki nim docierają również do świadomości internautów. Choć na wzrost popularności generycznych nTLD zapewne przyjdzie poczekać nieco dłużej.

Tagi: , ,

Komentarze ( 2 )

Czym możesz się podzielić?