Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Świetny wynik nTLD. 81 proc. odsetek odnowień po dwóch latach

Świetny wynik nTLD. 81 proc. odsetek odnowień po dwóch latach

Firma Radix pochwaliła się wynikami odnowień dla trzech swoich końcówek. Najlepiej wypadła domena .site, dla której wskaźnik przedłużeń po dwóch latach funkcjonowania wyniósł 81 proc.

Rejestr udostępnił dane dla trzech końcówek, które trafiły do ogólnej dostępności w podobnym okresie – między lipcem a sierpniem 2015 r. Chodzi o domeny .online, .tech i .site. Wskaźnik odnowień dla pierwszej z nich wyniósł 75 proc., dla drugiej – 78 proc, a dla .site wspomniane 81 proc.

Wynik na pierwszy rzut oka wydaje się znakomity, szczególnie w porównaniu do końcówki .pl, która z trudem utrzymuje się powyżej progu 60 proc. Jest również lepszy niż dla domen .com i .net, których łączny wskaźnik wynosi 74 proc. Należy jednak wziąć poprawkę na fakt, że odsetek podany przez Radix dotyczy jedynie adresów zarejestrowanych w początkowym okresie ogólnej dostępności wymienionych domen, kiedy rejestrowane są najbardziej wartościowe keywordy. Tego typu adresy są utrzymywane przez długie lata, bo nawet w połączeniu ze słabą końcówką mogą być warte kilka lub kilkanaście tysięcy dolarów.

Jednak domeny .tech, .online i .site mają duże widoki na sukces. To jedne z najlepszych generycznych TLD, wysoko uplasowane w rankingu nTLDStats.com. Znajdujące się na miejscu piętnastym rozszerzenie .tech ma na koncie niemal 300 tys. adresów, a pozostałe dwa radzą sobie znacznie lepiej.

radix

Radix podał również do wiadomości, że adresy z tymi TLD zarejestrowane w okresach sunrise i Early Access Period mają wskaźniki odnowień przekraczające 90 proc.

Radix obsługuje łącznie 9 TLD i utrzymuje 22,5 miliona adresów za pośrednictwem rozmaitych registrarów. Spółka, posiadająca siedzibę w Dubaju, została utworzona w 2012 r. przez indyjski koncern Directi Group z przeznaczeniem starania się o 31 nTLD. Rejestr złożył wnioski o następujące końcówki: .web, .shop, .bank, .law, .music, .news, .blog, .movie, .baby,.store, .doctor, .hotel, .play, .home, .site, .website, .click, .online, .one, .ping, .space, .world, .press, .chat, .city, .deals, .insurance, .loans, .app, .host i .hosting. Directi Group przeznaczył na tę inwestycję, bagatelka, 30 milionów dolarów.

Tagi: , , , , ,

Tutaj możesz komentować