Rejestr domeny .biz porzuca „własną” końcówkę i przenosi markę pod domenę brandową
Neustar, amerykański telekom i rejestr domeny .biz, porzuca tę końcówkę i przenosi nazwę pod rozszerzenie brandowe. Obecnie firma funkcjonuje w sieci pod adresem Home.neustar.
Neustar, rejestr takich domen, jak .biz, .us, .co i .nyc, zrezygnował z adresu z najbardziej rozpoznawalną ze swoich końcówek. Spółka przeniosła witrynę spod adresu Neustar.biz pod adres Home.neustar. Na nazwie w rozszerzeniu .biz ustanowione zostało przekierowanie pod nową lokalizację.
Firma powiadomiła o rebrandingu w informacji prasowej, oświadczając, że wszystkie należące do niej „aktywa cyfrowe będą wykorzystywały nową TLD .neustar w celu zwiększenia wydajności i wyrazistości swoich działań komunikacyjnych w sieci i poza nią”. Pod domenę .neustar trafiły również serwisy z poszczególnych obszarów działalności firmy, m.in. Marketing.neustar, Security.neustar i Risk.neustar.
W ostatnich latach działająca od 1996 r. spółka z Delaware zasłynęła m.in. akwizycją domeny .co za 109 milionów dolarów w 2014 r. Ponadto w 2012 r. firma zawarła 358 umów z wnioskodawcami w programie nTLD o dostawę usług rejestru back-endowego, czyli technicznej obsługi końcówek zarządzanych przez faktyczne rejestry. Co ciekawe, jej największy konkurent w tym obszarze, Verisign, rejestr domen .com i .net, zawarł „jedynie” 220 tego typu kontraktów.
Rebranding Neustar jest spójny z innymi działaniami firmy, zważywszy na fakt, że spółka ta służy jako back-end przede wszystkim dla rejestrów brandowych. Poniekąd „wypada” więc, by sama w swoim internetowym brandzie promowała tego typu rozszerzenia.
Tagi: .biz, domeny brandowe, Neustar, rebranding