Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Dalczego warto zadbać certyfikat SSL?

Dalczego warto zadbać certyfikat SSL?

Certyfikat SSL powinna mieć każda strona www, na której dokonuje się płatności lub która obliguje do pozostawienia danych osobowych – przestrzega dr inż. Artur Pajkert, ekspert z Hekko.pl.

Tylko witryna wyposażona w protokół HTTPS daje internaucie pewność, że jego dane są bezpieczne i chronione przed przechwyceniem czy ryzykiem ich zmienienia. Dzięki HTTPS zapewnia się także autentyczność dla źródła pochodzenia strony www. To między innymi dlatego posiadanie certyfikatu SSL powinno być standardem w czasach, w których zakupy w internecie są już praktycznie normą, a wiele stron daje możliwość pozostawienia danych osobowych.

Nie ukryjesz braku certyfikatu SSL

O braku certyfikatu SSL ostrzega przeglądarka Google Chrome, która oznacza takie strony jako „niebezpieczne”. Dodatkowo, każdy internauta na własną rękę może sprawdzić, czy witryna jest zabezpieczona. Jak mówi ekspert, dr inż. Artur Pajkert: – Wystarczy, że użytkownik sprawdzi adres strony www czy sklepu internetowego. Jeżeli nie zaczyna się od „HTTPS”, a z boku paska adresowego nie pojawia się zielona kłódka, będzie wiedział, że witryna nie korzysta z bezpiecznego połączenia.

Certyfikat SSL wpływa na konwersję!

Witryna wyposażona w protokół HTTPS chroni dane internauty podczas procesu rejestracji, logowania na konto, składania zamówienia i podawania danych osobowych, a także w momencie wybierania płatności online, dokonywania przelewu czy płatności kartą kredytową. To z tego powodu dziś każdy świadomy klient będzie kupował czy pozostawiał swoje dane tylko na stronie, która będzie odpowiednio chroniona. W sposób naturalny więc, witryny bez certyfikacji tracą na wiarygodności, a ich potencjalni odbiorcy rezygnują z konwersji na rzecz stron z działającym certyfikatem. Warto też dodać, że SSL dobrze wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce Google, która chętniej winduje witryny z certyfikatem niż te, które go nie posiadają.

Certyfikaty SSL o różnych walidacjach

Trzeba pamiętać, że istnieją certyfikaty SSL o różnej walidacji, czyli poziomie zagłębienia weryfikacji danej strony, np. sklepu internetowego, przez centrum certyfikujące. Ogólnie można wyróżnić trzy: DV, OV oraz EV. Im wyższa walidacja, zatem i weryfikacja tożsamości właściciela strony www, tym wyższy poziom zaufania ze strony internatów.

Czym różnią się certyfikaty SSL? Główne różnice występują w:

– obrębie poziomu wiarygodności,
– opinii na temat wydawcy,
– ilości informacji zawartych w certyfikacie,
– okresie ważności,
– oznaczeniach w przeglądarce,
– liczby domen objętych certyfikatem,
– wysokości kwoty ubezpieczenia, która może wynieść nawet 1,5 mld dolarów.

DV, czyli Domain Validation, to najtańszy certyfikat, w którym weryfikuje się jedynie domenę. Poleca się go właścicielom prostych, wizerunkowych stron www, mających służyć jako wizytówka firmy. Jego uzyskanie zajmuje zaledwie kilka minut.

OV, czyli Full Organization Validation, to certyfikat o bardziej dogłębnej walidacji, w którym internauta znajdzie nazwę i dane firmy, a także potwierdzenie, że dany podmiot jest właścicielem odwiedzanej strony www. Ten certyfikat poleca się stronom www, które zbierają dane o użytkownikach, np. wymagają wypełniania ankiet czy umożliwiają zapis na newsletter.

EV, czyli Extended Validation, to najbardziej szczegółowy rodzaj walidacji, podczas której centrum weryfikacyjne sprawdza dane rejestrowe firmy, umowy spółki oraz prawo do posługiwania się daną domową. Ten certyfikat wybierają przede wszystkim sklepy internetowe, banki oraz duże firmy.

– Certyfikat SSL należy postrzegać nie w kategorii zbędnego wydatku, ale inwestycji, która z pewnością zwróci się, owocując większą liczbą konwersji i przyrostem lojalnych, kupujących klientów – podsumowuje dr inż. Artur Pajkert.

Źródło: informacja prasowa

Tagi: ,

Komentarze ( 7 )

Czym możesz się podzielić?