Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Amazon wchodzi na nowy rynek? Firma kupiła domenę w Szwecji

Amazon wchodzi na nowy rynek? Firma kupiła domenę w Szwecji

Amerykański gigant z branży e-commerce kupił domenę Amazon.se. Kilka dni wcześniej spółka ogłosiła plan stworzenia trzech centrów danych w Szwecji. Wszystko wskazuje na to, że koncern zamierza wejść na kolejny europejski rynek.

Pierwsze przymiarki do wejścia na szwedzki rynek Amazon poczynił jeszcze w 2014 r. Konkretne działania blokował jednak brak brandowej domeny ze szwedzką końcówką. Nazwa była zarejestrowana przez agencję reklamową z siedzibą w Sztokholmie – Amazon AB. Jej prezesem i jedynym pracownikiem była 59-letnia graficzka.

Firma działała od lat 90., więc próba jej oskarżenia o naruszanie znaku towarowego amerykańskiej korporacji (metoda coraz częściej stosowana przez duże marki w celu przejęcia domen) z pewnością nie zdałaby egzaminu. Ostatecznie Amazonowi przyszło zapłacić za adres równowartość 554 tys. dolarów, co wydaje się bardzo skromną kwotą, jak na nazwę brandową tak potężnej korporacji.

Co ciekawe, jak informuje serwis TheLocal.se, Amazon starał się o odkupienie „szwedzkiej” nazwy od wielu lat. Tym bardziej dziwi fakt, że ostateczna cena okazała się tak niska. Obecnie adres zarejestrowany jest na jedną ze spółek zależnych koncernu.

W kontekście domenowego zakupu wejście Amazona na szwedzki rynek wydaje się pewne. Tym bardziej że na początku kwietnia firma ogłosiła plan stworzenia za pośrednictwem należącej do niej spółki Amazon Web Services trzech centrów danych. Mają one powstać w 2018 r. w miejscowościach Västerås, Eskilstuna i Katrineholm w pobliżu Sztokholmu.

Tagi: , , , , ,

Tutaj możesz komentować