Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Rynek domen stracił hamulce? Kolejna supersprzedaż w domenie .pl: 21 tys. euro za Makijaz.pl

Rynek domen stracił hamulce? Kolejna supersprzedaż w domenie .pl: 21 tys. euro za Makijaz.pl

Takiej passy nie było od lat. Na polskim rynku domen doszło do kolejnej bardzo wysokiej sprzedaży – najwyższej w tym roku. Za 21 tys. euro abonenta zmienił adres Makijaz.pl.

Do transakcji doszło w ostatnim tygodniu stycznia. Adres pojawił się w rankingu sprzedażowym serwisu DNJournal.com, i zajął drugie miejsce w kategorii ccTLD. Tylko jedna nazwa okazała się droższa – brytyjska domena premium Choose.co.uk, która „zainkasowała” 16,5 tys. funtów, co po konwersji na dolary okazuje się kwotą jedynie nieznacznie wyższą. Obie transakcje zostały sfinalizowane za pośrednictwem platformy Sedo.

makijazpl

W odróżnieniu od poprzednich transakcji tym razem nabywcą okazał się klient końcowy: brytyjska firma Barbero & Associates z siedzibą w Londynie. Niestety z jej strony niewiele da się wyczytać na temat profilu jej działalności: www.barbero.co.uk. Z serwisu CompanyCheck.co.uk wynika, że w zeszłym roku wartość aktywów firmy przekroczyła 2,3 miliona funtów. Przedsiębiorstwo działa na rynku od piętnastu lat. W zarządzie spółki nie ma Polaków. Zasiadają w nim osoby pochodzenia włoskiego oraz Brytyjczycy.

makijaz2

Domena Makijaz.pl na razie nie jest aktywna. W kwietniu zeszłego roku na adres utworzona została opcja.

Co ciekawe, wersja IDN należy do innego abonenta i również nie jest aktywna. W bazie whois dla adresu Makijaż.pl wpisana jest firma Inter-Pi Ewa Oleszkiewicz z siedzibą we Wrocławiu. Ciekawe, czy właściciel wersji non-IDN zgłosi się do pani Oleszkiewicz z intratną ofertą…

Sprzedaż adresu Makijaz.pl za kwotę równowartą 92,3 tys. zł to jak na razie tegoroczny rekord. Wcześniejsze wysokie transakcje – dokonane w ciągu jednego miesiąca – dotyczyły następujących domen: GryKasynowe.pl (10 tys. zł), Wearables.pl (17 tys. zł) oraz Koleje.pl (40 tys. zł). Aktualnie wszystkie te nazwy znajdują się na parkingach i prawdopodobnie przeznaczone są na sprzedaż.

Różnica między tymi stawkami a kwotą zapłaconą za Makijaz.pl pokazuje rozziew między cenami w transakcjach D2D a D2B, w których kupującym jest przedsiębiorca. Nic zatem dziwnego, że inwestorzy decydują się płacić nawet pięciocyfrowe stawki za domeny premium, skoro potem uzyskują kilkukrotną „przebitkę” od klientów zdeterminowanych, by zakupić adres i rozwinąć pod nim biznes.

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować