Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Ponad 2 miliony nazw w domenie .co. Rośnie dynamika rejestracji

Ponad 2 miliony nazw w domenie .co. Rośnie dynamika rejestracji

W domenie .co zarejestrowano już ponad 2 miliony nazw – poinformował operator tej końcówki, firma Neustar. W ostatnim roku dynamika wzrostu .co zwiększyła się o 8 proc.: z 10 proc. w 2014 r. do 18 proc. na koniec grudnia zeszłego roku.

– Od swojego debiutu na rynku światowym pięć lat temu domena .co kontynuuje wzrosty. Nasza końcówka stała się domyślnym wyborem dla innowacyjnych firm, przedsiębiorców i biznesów w ponad dwustu krajach na całym świecie – oznajmił Sean Kaine, wiceprezes Neustar.

Kaine wspomina, że do wypromowania .co na rynku światowym przyczyniły się największe brandy internetowe, wykorzystujące tę końcówkę do swoich potrzeb. Chodzi m.in. o takie firmy, jak Twitter (T.co, Vine.co) i Google (G.co, Campus.co), a także koncern fast foodowy Taco Bell, który wykorzystał domainhackowy potencjał tego rozszerzenia (Ta.co).

Z nazw premium w domenie .co korzysta również wiele startupów z Krzemowej Doliny. W ostatnim kwartale zeszłego roku rejestr odnotował również zainteresowanie tym rozszerzeniem ze strony inwestorów z rynku chińskiego. Klienci z Państwa Środka byli zainteresowani w szczególności adresami dwuznakowymi: zarówno dwucyfrowymi, jak i dwuliterowymi.

Od stanu na rok 2010, kiedy w rejestrze .co figurowało 28 tys. nazw, do wartości obecnej końcówka   odnotowała wzrost w wysokości ponad 7 tys. proc. Zwiększył się także odsetek odnowień adresów w tym rozszerzeniu, obecnie wynosi on 50 proc. dla nazw przedłużanych na drugi rok i 80 proc. w przypadku nazw utrzymywanych ponad pięć lat. Najwięcej rejestracji adresów .co pochodzi z terenu Stanów Zjednoczonych (50 proc.). Następne w kolejności są: Wielka Brytania (5 proc.), Kolumbia (5 proc.), Kanada (4 proc.) i Indie (3 proc.).

W szczególności ten ostatni kraj jest godny uwagi. Sean Kaine oczekuje, że to właśnie kraje rozwijające się, w szczególności największe potęgi demograficzne Azji, będą głównym źródłem dynamiki wzrostu końcówki .co w przyszłości.

Przypomnijmy: domena .co jest domeną typu GccTLD, czyli końcówką krajową „zrebrandowaną”  na rozszerzenie funkcjonalne. Została ona utworzona w 1991 r. i przypisana jest Kolumbii.  Administratorem końcówki jest spółka .CO Internet S.A.S., która została zakupiona w 2014 r. przez amerykański koncern technologiczny Neustar za 109 milionów dolarów.

Tagi: , , , ,

Tutaj możesz komentować