Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Mike Mann: średnia cena domen podwoiła się w ciągu ostatnich 18 miesięcy

Mike Mann: średnia cena domen podwoiła się w ciągu ostatnich 18 miesięcy

Mike Mann poinformował na swoim koncie na Facebooku, że średnia cena domen premium wzrosła dwukrotnie w ciągu minionych 18 miesięcy. Podwoiła się również średnia wartość wycen adresów internetowych.

Mike Mann to jeden z najbardziej znanych inwestorów domenowych oraz właściciel giełdy DomainMarket.com. Niedawno domainer poinformował na swoim facebookowym kanale, że przeciętna wartość adresów premium sprzedanych za pośrednictwem jego platformy odnotowała dwukrotny wzrost w ciągu osiemnastu miesięcy. Półtora roku temu nazwy sprzedawały się za – przeciętnie – 1,3 tys. dolarów, a w ostatnim czasie średnia wzrosła do 2,6 tys. dolarów. Poszybowała również wartość wycen. Przed 18 miesiącami adresy premium wyceniane były średnio na 4 tys. dolarów, a „nowa stawka” wynosi 8  tys. USD.

Mann prawdopodobnie miał jednak na myśli średnią arytmetyczną, a nie medianę. W efekcie można domniemywać, że na wzrost mogło mieć wpływ kilka wysokich sprzedaży zrealizowanych za pośrednictwem DomainMarket.com. Nawet jeśli tak było, to wciąż dobra wiadomość. Wydaje się jednak, że ceny domen na rynku światowym faktycznie rosną, i to dość znacząco. Wpływ na ten trend ma wysoki popyt na domeny w krajach Azji, w szczególności w Chinach, gdzie adresy premium traktowane są jako lokata kapitału, pewniejsza niż tradycyjna lokata bankowa.

Tagi: ,

Komentarze ( 3 )

Czym możesz się podzielić?

  1. Spocony 16 grudnia 2016 Odpowiedz

    W Polsce jeżel trafia się jakaś konkretna sprzedaż to się odbywa poza „kamerami” więc oficjalne sprzedaże są tak denne,że wstyd o tym wogóle mówić,pisać i się jarać ,a to co przedostaje się na oficjalny rynek informacyjny jest po prostu śmiechem na sali ,zafałszowywaniem i dobijaniem rynku.Jedno natomiast jest pewne,że jeżeli już coś trzymać to tylko domeny z najwyższej półki tkzw. domeny „premium”. Wszystkie pozostałe to balast u szyi przyszłego domenowego bankruta.

    • Mariusz 20 grudnia 2016 Odpowiedz

      Zgadzam się z tym balastem, nie ma sensu kupować domen pod wpływem impulsu na zasadzie”nazwa jest wolna rezerwuje natychmiast” Wiadomo że po roku nikt nie przedłuży domeny na kolejne 12 miesięcy. Jeśli chodzi o domeny premium sytuacja nie jest tak kolorowa. Znam osoby które od trzech lat posiadają domeny premium i powoli tracą nadzieję na zainteresowanie kupujących. Na pewno ciche sprzedaże maja miejsce ale nie oszukujmy się nie zdarzają się często. Temat rynku domen nie jest tak bogaty jak może się wydawać. Często nawet klient z grubym portfelem jest niedoinformowany, nie rozumie że inwestycja w dobrą nazwę to obniżenie kosztów na reklamę.

  2. Mariusz 20 grudnia 2016 Odpowiedz

    Zwracam się do wszystkich rejestratorów Domen. Jeśli chcecie zarabiać na ” śmieciowych” domenach to obniżcie ceny za przedłużenie domen na kolejny rok. Lepiej zarobić mniej niż nic. Przecież można wprowadzić system rabatowy w zależności od ilości wykupionych usług. Faktury które otrzymałem od Home.pl oraz Nazwa.pl trafiły prosto do niszczarki. Dziękuję za współpracę.

Tutaj możesz komentować